החלה הפעלת המדלים הפניאומאטיים בנמל אשדוד

כבר בשלב ההרצה: אוניית Ministar-7 פרקה 2,861 טון תירס באמצעות המדלים. בהמשך מתוכנן ניסוי דו-שלבי להפעלה בו חברת ZENZIPER לייבוא תבואות ומספוא תפרוק בתקופה הקרובה שתי אוניות


00:00 ,08.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד החלה בימים אלה בהפעלת המדלים הפניאומאטיים החדשים בנמל. הקמת המדלים הפניאומאטיים בנמל אשדוד החלה בחודש דצמבר 2009, כאשר חתמה חברת נמל אשדוד על הסכם עם חברת NEUERO הגרמנית לרכישת שני מדלים פניאומאטיים לפריקת גרעינים בעלות מוערכת של למעלה משלושה וחצי מיליון אירו.

כזכור, פרויקט ההקמה של המדלים ברציף 21 החל לפני כחצי שנה, וכעת החל שלב ההרצה של הפעלת המדלים.

מנמל אשדוד נמסר כי אוניית Minister-7 של חברת קמור הייתה האונייה הראשונה שפרקה בנמל והשתמשה בשירותי המדלים. האונייה פרקה 2,861 טון תירס באמצעות המדלים. בהמשך, מתוכנן ניסוי משותף בהפעלת המדלים בשיתוף עם חברת צנציפר (ZENZIPER), חברה לייבוא תבואות ומספוא. הניסוי ייערך בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון, תפרק אוניה קטנה הנושאת 5,000 טון ובשלב השני תפרק אוניה הנושאת 30,000 טון.

בנמל אשדוד ציינו כי מטרת פרויקט המדלים היא מתן מענה לצורך ההולך וגובר בשינוע גרעינים באמצעות אוניות הפוקדות את הנמל ולתת מענה אקולוגי לבעיית דליפת גרעינים בשטחי הפריקה. נציין כי כושר הפריקה של שני המדלים, המשתרעים על פני שטח של 100 מטרים אורך ו-100 מטרים רוחב, עומד על 600 טון בשעה כל אחד.

דובר חברת הנמל ציין כי הקמת מסוע הגרעינים הייעודי בנמל תביא למיצוי פוטנציאל יבוא הגרעינים באמצעות נמל אשדוד ולחלוקת יבוא הגרעינים בין נמלי ישראל, אשר תשקף את המיקום הגיאוגרפי של הצרכנים. לדבריו, נבדקת אפשרות להקים בעתיד מסוע ייעודי שיוביל את התבואה מהרציף בה היא נפרקת לממגורה באשדוד.