החברות הממשלתיות: רווח נקי מצרפי של 1.2 מיליארד שקל בחציון הראשון

הכנסות החברות הממשלתיות הסתכמו בסך כ-45 מיליארד שקל, והרווח התפעולי הסתכם בסך כ-700 מיליוני שקל. חברת נמל אשדוד סיימה את החציון הראשון עם הפסד של 278 מיליון שקל, חברת נמל חיפה עם הפסד של 12 מיליון שקל וחנ״י עם רווח של 354 מיליון שקל


13:43 ,19.09.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

מעתה, הדוחות הכספיים של החברות הממשלתיות יהיו פתוחים לעיון הציבור ויפורסמו בזמן אמת, כך החליטה מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים.

 

מנהלת רשות החברות, מיכל רוזנבוים: ״בעלי המניות שלנו, הציבור הישראלי, זכאים להכיר כל פרט בחברות ששייכות להם. אנו מחוייבים בשקיפות מלאה, ומעתה כך יהיה, בהתאם למקובל בחברות הציבוריות והעסקיות במשק״.

 

החברות הממשלתיות בישראל רשמו רווח נקי מצרפי (כולל רווחים חד פעמיים) בסך של כ-1.2 מיליארד שקל במחצית הראשונה לשנת 2022. הכנסות החברות הממשלתיות הסתכמו בסך כ-45 מיליארד שקל, והרווח התפעולי הסתכם בסך כ-700 מיליוני שקל.  

 

רשות החברות הממשלתיות אחראית על פעילותן של מעל ל- 70 חברות ממשלתיות העוסקות בתחומים חיוניים הנוגעים לכל אספקט בחיי הציבור, כגון: ביטחון, תשתיות, תחבורה, דיור, תקשורת, חשמל, מים, דואר, חינוך ועוד. בחברות מועסקים כ-57,000 עובדים. החברות הממשלתיות בישראל הן גם היצואן הגדול בישראל עם ייצוא בהיקף של כ- 16 מיליארד שקלים בשנה.