"הגענו להסכם עם האחראי על התקציבים באוצר על הקמת נמל פרטי"

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן ביום עיון: "העובדים לא צריכים לשלם את מחיר הכישלון, הרגולטור המתחלף חדשות לבקרים הוא הבעיה, העובדים יותר קיצונים מההנהלה בנושאי משמעת"


10:45 ,27.02.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

"עצרנו את המצב שבו הראשונים שמשלמים את המחיר על כישלון של הנהלה הם העובדים. בממשלה אין אף אחד שרוצה לשמור על האינטרסים של העובדים, ולכן אני חרד לעתיד של אזרחי המדינה. אני לא מחפש להיות ח"כ או שר; אם הייתי רוצה להיות, כבר הייתי. אני רוצה להשפיע ולעזור לטובת האזרחים והעובדים". אלה עיקרי הדברים שאמר אתמול (ד') יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן, במסגרת יום עיון בנושא "דירקטורים-מנכ"ל-ועד עובדים" שהתקיים במכון הטכנולוגי בחולון.

 

עם חסן בפאנל ישבו יו"ר קרן מכבי שירותי בריאות עו"ד יצחק לקס, המשמש גם כדירקטור וכיו"ר ועדת הביקורת של חברת החשמל, וסמנכ"ל משאבי אנוש בכתר פלסטיק אבי רובינזון.

 

אמר חסן: "אני דור שלישי לעובדי נמל. אם תשאלו את הבן שלי מה אתה רוצה לעשות – גם הוא יגיד שהוא רוצה לעבוד בנמל. הנמל בשבילנו הוא לא מקום עבודה, הוא בית. אין יותר מהעובדים שחשוב להם מקום העבודה.

 

"במגזר הפרטי אין שביתות, כי אין רגולטור, אבל במגזר הציבורי יש רגורלטור, שמתחלף כל שני וחמישי. כל הבעיות בגופים הגדולים הן משום שהרגולטור מתחלף; כל אחד בממשלה בא עם הרצונות שלו, נוצרים ויכוחים פוליטיים וקשה לעבוד ככה.

 

"חברת נמל אשדוד הרוויחה בשנה האחרונה מעל 200 מיליון שקל, כשבדרך כלל חברות ממשלתיות מפסידות כסף. אנחנו (העובדים) היינו קיצוניים יותר בנושאי משמעת מההנהלה, עשינו שינוי והנמל עשה כברת דרך ארוכה ומשמעותית. ואז באים ומדברים איתנו על שינויים ארגוניים. כשחברה מצליחה, כל אחד בהנהלה אלוף. אבל כשהיא כושלת, רק העובדים אשמים. הרי אם העובדים יהיו עצובים – לא תהיה תפוקה. אנחנו רוצים כמה שפחות להגיע לבית הדין, אלא לנסות לשכנע. אף אחד לא מספר שניהלנו משא ומתן עם ראש אגף התקציבים באוצר וסגרנו הכל לקראת (הקמת) נמל פרטי, אבל אז באו הבחירות וצמד 'האחים', ראש האגף התייאש והתפטר, וכל מה שסוכם היה כלא היה. אנחנו רוצים לשמור על ההסכמים, והם לגרוע מהם. אנחנו לא מתביישים בשכר שלנו, אבל רוב הציבור מרוויח שכר מינימום ולכן משסים אותו נגדנו, כאילו אנחנו אויבי העם. לא צריך למשוך את שכר עובדי הנמל למטה, אלא את השכר של מי שמרוויח מעט למעלה".

 

לסיום הבהיר חסן: "אין לי שאיפות פוליטיות. אני חייב דין וחשבון רק לעובדים. החיים הם אחרים לגמרי ממה שלומדים באוניברסיטה – פתאום בא רגולטור ומשנה הכל, ואז מה עוזרת ההתייעלות".