דירוג התשתיות הנמליות בעולם: הולנד בראש, ישראל במיקום נמוך

כך על פי מדד התחרותיות שפרסם ארגון ה- World Economic Forum. ישראל דורגה נמוך בתשתיות הנמליות ובמיקום יחסית גבוה בכל הקשור לכלל התשתיות במדינת ישראל ובמדד התחרותיות הכללי


00:00 ,10.09.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

התשתיות הנמליות של הולנד דורגו במקום הראשון עפ"י מדד התחרותיות לשנת 2013-2014 של ארגוןWEF  (בשמו המלא: World Economic Forum ) שפורסם לפני ימים אחדים.

 

מדד התחרותיות בא לנתח עד כמה תחרותית כל מדינה, מסך 148 מדינות, במגזרים שונים לרבות תשתיות נמליות.

 

כאמור, את המיקום הראשון תפסה הולנד ולאחריה, במיקום השני, סינגפור ולאחריה הונג קונג. את המיקומים ארבע וחמש תופסות איחוד האמירויות ופינלנד בהתאמה.

 

האנס סמיתס, מנהל רשות נמל רוטרדם, הגיב בסיפוק רב. "העובדה שהולנד ניצבת בראש דירוג התשתיות הנמליות בעולם נובעת מההשקעות האדירות והמתמשכות שהושקעו בנמל רוטרדם במהלך השנים האחרונות".

 

נציין כי הדירוג נקבע בין השאר גם על פי סקר שערך ארגון ה- WEF בקרב מנהלים, כחלק ממדד התחרותיות הכללי. במסגרת זו נתבקשו משתתפי הסקר לתת ציון לרמת התשתיות הנמליות, במדד של 1 עד 7.

 

בראש הדירוג הכללי של התשתיות ניצבת, עפ"י המדד, שוויץ ולאחריה, לפי הסדר: הונג קונג, פינלנד, גרמניה וארה"ב.

 

ישראל מדורגת נמוך והיא תופסת את המיקום ה- 90 (מתוך 148) מבחינת התשתיות הנמליות אולם היא משפרת משמעותית את מיקומה בדירוג הכללי של התשתיות, שם היא מוקמה במיקום ה- 35. במדד התחרותיות הכללי מדורגת ישראל במיקום ה- 27 בעולם, מתוך 148 (קישור לידיעה קודמת בנושא).

ארגון ה- WEF נוסד בשנת 1971 כארגון נייטרלי, ללא מטרות רווח והוא ממוקם בג'נבה. בין שאר מטרותיו של הארגון לתרום לחברה הגלובלית באמצעות קידום נושאים עסקיים, פוליטיים ואקדמיים על סדר היום.

להורדת דוח התחרותיות המלא לשנת 2013-2014 - לחצ/י כאן