גירעון בהקצאת מקורות מימון לשיפור תשתיות הנמלים בארצות הברית

לדברי האגודה האמריקאית להנדסה אזרחית, עד 2016 ישקיעו רשויות הנמלים 18 מיליארד דולר בעבודות, כשמפעילי מסופים פרטיים ישקיעו 27 מיליארד דולר


00:00 ,09.10.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

נמלי ארצות הברית זקוקים להשקעה בתשתיות בגודל 18 מיליארד דולר כדי להשאירם ברמה אחת עם הנמלים המתקדמים בעולם. זאת למרות שלצורך העבודות הוקצו רק 7.2 מיליארד דולר.

הדברים לדברי האגודה האמריקאית להנדסה אזרחית (American Society of Civil Engineers – ASCE).

"טובין מחכים ברציפים ובמחסנים לאור צפיפות ועיכובים בנמלים, מה שמוביל לעלויות הובלה גבוהות יותר ולמחירי מדף גבוהים של מוצרים", מסר נשיא האגודה אנדרו הרמן.

לדברי מחקר שביצעה אגודה, בין השנים 2020-2040 יידרשו יותר מ-28 מיליארד דולר להשקעה בתשתיות בנמלים, עובדה המעמידה את הגירעון כרגע על 17 מיליארד דולר פחות מהערכות התקציב.

עוד נמסר, שהובלה בדרכי המים בתוך היבשת צפויה לגדול ב-11%, עד כדי 51 מיליון טון סחורה ב-2020, עם גידול צפוי של 25% בשנת 2040.

עלות האיחורים בשל הצפיפות במעברי המים בארצות הברית מוערכת ב-22 מיליארד דולר ב-2010. ההערכה היא שהעלות תגדל עד כדי 29 מיליארד דולר ב-2020.

לפי שילוב של עבודות התשתית הדרושות בנמלים עם נתיבי המים, הפער בין הכסף המתוקצב לבין הדרוש עומד על 46 מיליארד דולר. על פי ההערכות האגודה, בין השנים 2012-2020, 25% מעבודות התשתית בנמלים יבוצעו לצרכי הרחבתם ו-75% מהעבודות יהיו עבודות שדרוג. בשנת 2040, יבוצעו 83% מעבודות התשתית בנמלים כעבודות תחזוקה ושדרוג.

לדברי האגודה, עד 2016 מתכננות רשויות הנמל בארצות הברית להשקיע 18 מיליארד דולר על עבודות תשתית ושיפור, בעוד שמפעילי מסופי מטענים פרטיים מתכננים השקעה כוללת של 27.6 מיליארד דולר.