בריטניה: עובדי נמל ליברפול יפתחו בשביתה

מאות עובדי הנמל בנמל ליברפול, אחד מנמלי המכולות הגדולים בבריטניה, ישביתו בשל שכר ותנאי עבודה. המהלך מגיע כאשר התעשייה מתכוננת לשביתה בת שמונה ימים בנמל המכולות פליקסטאו


08:53 ,18.08.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

יותר מ-500 עובדי רציף הצביעו בעד שביתה לאחר שהוצעו להם תוספת שכר של 7% מ-MDHC Container Services, חלק מ-Peel Ports, קבוצת הנמל השנייה בגודלה בבריטניה. איגוד העובדים ״יונייט״ אמר כי ההצעה אינה מספקת והרבה מתחת לשיעור האינפלציה הריאלי הנוכחי, אשר לפי הערכת הבנק המרכזי של אנגליה עשוי להגיע השנה ל-13%.

 

״השביתות, שתאריכיהן טרם נקבעו, יביאו להפסקת נמל המכולות של ליברפול, אחד הגדולים במדינה״, אמר האיגוד המקצועי יונייט.

 

המהלך מגיע כאשר התעשייה מתכוננת לשביתה בת שמונה ימים בנמל המכולות הגדול במדינה, פליקסטאו, המתוכננת לפעול בהמשך החודש, מאיימת לשבש את הסחר בבריטניה ולהפעיל לחץ נוסף על שרשרת האספקה. כ-1,900 עובדים ב-Felixstowe ירדו מכליהם ב-21 באוגוסט.

 

האיגוד הזהיר כי לשביתות של כל אחת מקבוצות העובדים תהיה השפעה חמורה הן על הספנות והן על התחבורה בכבישים בליברפול והסביבה.

 

השביתה המוצעת בנמל פליקסטאו עלולה לגרום לשיבוש סחר של למעלה מ-800 מיליון דולר על פי ניתוח חדש של ראסל גרופ, חברת נתונים וניתוח.

 

בהתייחסו להשלכות לקריאות הספנות האירופיות עם תקיפות התאומים הפוטנציאליות בבריטניה, הציע לארס ג׳נסן, מנכ״ל חברת הייעוץ הימית וספוצ׳י מריטיים, באמצעות לינקדאין: ״עם שביתות כה גדולות, ספקים יצטרכו להוריד מטענים לבריטניה במוקדים מרכזיים. כמו אנטוורפן ורוטרדם וכתוצאה מכך להחמיר עוד יותר את בעיות הגודש הקיימות גם ביבשת״.

 

השיבוש הסביר בבריטניה מגיע בתקופה שבה הנמלים האירופיים רק החלו לראות הפחתה בעומס שפקד את הנמלים במשך חודשים.