בריטניה: אניות הצי יספקו סיוע הומניטרי לעזה

בהודעה של משרד החוץ ומשרד ההגנה הבריטי נמסר כי אניות הצי המלכותי הבריטי יספקו סיוע לעזה כחלק ממאמץ בינלאומי לסייע בהקמת מסדרון ימי הומניטרי חדש בתחילת מאי. היוזמה תכלול סיוע שעבר בדיקה וסינון מראש בקפריסין ויועבר ישירות לעזה


11:51 ,07.04.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

אניות הצי המלכותי הבריטי יספקו סיוע לעזה כחלק ממאמץ בינלאומי לסייע בהקמת מסדרון ימי הומניטרי חדש בתחילת מאי, כך אמרו בשבת משרד החוץ ומשרד ההגנה. המאמץ הרב לאומי - הכולל את ארה״ב, קפריסין ושותפות אחרות, יפתח מזח זמני חדש מול חופי עזה, אמר שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון.

 

״המצב בעזה חמור והסיכוי לרעב הוא אמיתי. אנחנו נשארים מחויבים לתת סיוע למי שכל כך זקוק לו״, אמר קמרון בהצהרה. קמרון גם התחייב לספק 12.26 מיליון דולר (כ-10 מיליון ליש״ט) עבור ציוד סיוע ומומחיות לוגיסטית כדי לסייע בהקמת המסדרון הימי מקפריסין לעזה.

 

היוזמה תכלול סיוע שעבר בדיקה וסינון מראש בקפריסין ויועבר ישירות לעזה, דרך המזח הזמני החדש שארה״ב מקימה בימים אלה מול חופי עזה, או דרך נמל אשדוד לאחר שישראל הסכימה לפתוח אותו, אמר משרד החוץ הבריטי. 

 

שר ההגנה הבריטי, גרנט שאפס, אמר כי המזח הזמני החדש בחוף עזה יארח אניות משא שיספקו סיוע דרך הים.

 

הממשלה הבריטית ציינה בהודעה כי צוותי צבא בריטיים שובצו יחד עם צוותי תכנון במטה המבצעי של ארה״ב בטמפה, פלורידה, כמו גם בקפריסין במשך מספר שבועות כדי לפתח את הנתיב הימי הבטוח והיעיל ביותר.