בקרוב: נמל "על" גרמני חדש

לנמלי המבורג וברמרהבן אין את השוקע הנדרש לקלוט "אניות על" וגובר החשש שהאניות "יברחו" לנמל רוטרדם המתחרה. אבל, בגרמניה לא אומרים נואש והממשלה תתרום למאבק את נמל הצי הגרמני לטובת הקמת נמל מסחרי עמוק מים


00:00 ,15.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מלחמת הענקים בין נמלי הולנד וגרמניה ניתשת במלוא עוזה. ממשלת גרמניה תשקיע 1.3 מיליארד דולר ותכשיר את נמל הבית המרכזי של הצי הגרמני בשתי מלחמות העולם, Wilhelmshaven’s JadeWeserPort terminal, על מנת להפכו לנמל מסחרי אשר יוכל לקלוט ולתפעל את "אוניות העל" וימנע את "בריחתן" לנמל ההולנדי, רוטרדם.

כיום, נמל רוטרדם הינו היחיד במערב אירופה המסוגל לקלוט ולתפעל אוניות בסדר גודל זה ואילו לשני הנמלים הגרמנים המרכזיים ברמרהבן והמבורג אין את השוקע הדרוש - 16.5 מטר - לקליטת "אוניות - על" ולכן החשש שגרמניה תאבד את קווי האוניות הגדולים.

העדר שוקע מעמיד את נמליה המרכזיים של גרמניה בבעיה, בפרט לאור העובדה ש- 150 אוניות מכולה בעלות קיבולת של 10,000 TEU ומעלה אמורות להצטרף לצי אוניות המכולה הגלובלי במהלך השנים 2014–2011.

נמל המכולות הגרמני החדש, שעומקו 18 מטר, אמור להיפתח לפעילות בתחילת חודש אוגוסט 2012 ויהיה מסוגל לקלוט אוניות מכולה שאורכן 430 מטר והן בעלות קיבולת של 18,000 TEU. לנמל החדש רציף שאורכו 1.7 ק"מ המסוגל לטעון ולפרוק ארבע אוניות מכולה בעת ובעונה אחת. הנמל משתרע על פני שטח השווה לשטח של 500 מגרשי כדורגל. עם כניסתו לפעולה, יוכל הנמל החדש לשנע 2.7 מיליון TEU בשנה.

מיקומו הגיאוגרפי של הנמל החדש נוח מאוד: רק 43 ק"מ מרחק אל הים הפתוח, לעומת נמל המבורג המרוחק 110 ק"מ מהים ואילו נמל אנטוורפן מרוחק 80 ק"מ מהים הפתוח.