בעקבות התקיפה בתימן: שרת התחבורה קיימה הערכת מצב

השרה הנחתה את נמלי הים, רשות שדות התעופה, רת״א, חברות התשתית ורכבת ישראל, להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש. מטוסי קרב של צה״ל תקפו בשבת אחר הצהרים 12 מטרות במרחב נמל חודידה בהן מתקני זיקוק נפט, תחנת הכוח ראס כאטיב ויעדים נוספים בשימוש צבאי של החות׳ים


00:12 ,21.07.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך לתקיפת ישראל בתימן, קיימה הערב (מוצ״ש) שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, הערכת מצב עם מנכ״ל המשרד, משה בן-זקן וגורמי מקצוע בכירים במשרד האמונים על הנכסים האסטרטגיים של משרד התחבורה ומדינת ישראל.

 

השרה אמרה: ״עליהם להיות מוכנים לתגובה חות׳ית ולהתפתחות הזירות, בכדי לשמור על רציפות פעילות משרד התחבורה וחברות הבת״. 

 

השרה הנחתה את כלל הגופים; נמלי הים, רשות שדות התעופה, רת״א, חברות התשתית ורכבת ישראל, להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש.

 

מוקדם יותר הערב פרסמה השרה רגה בעמוד הפייסבוק שלה פוסט בו כתבה ״אישרנו היום בקבינט המדיני בטחוני את התקיפה בנמל חודידה ובתשתיות נוספות בתימן המשמשות את החות׳ים אשר במשך תשעה חודשים פעלו ופועלים כנגד מדינת ישראל, אם בבידוד הציר הימי במטרה להשבית את נמל אילת ועד שיגור טילים וכתב״מים לישראל. במציאות הנוכחית היה ברור שצריך לשלוח מסר ברור לאיראן, לחות׳ים ולחיזבאללה - מדינת ישראל יודעת להגיע לכל מקום ובמרחק רב מישראל ולפגוע באופן מדויק ועוצמתי״. 

 

דובר צה״ל הודיע היום כי מטוסי קרב של צה״ל תקפו בשבת אחר הצהרים 12 מטרות בשימוש צבאי של החות'ים במרחב נמל חודידה שבתימן. צה״ל העלה את רמת הכוננות באוויר ובים. כלי תקשורת ערביים דיווחו כי מדובר בסדרת תקיפות של מטוסי קרב ישראליים נגד מתקני זיקוק נפט, תחנת הכוח ראס כאטיב ויעדים נוספים באזור הנמל בחודיידה. דובר צה״ל הבהיר כי מדובר בתגובה ל״מאות המתקפות נגד מדינת ישראל בחודשים האחרונים״.