בסיס חיל האוויר שבחיפה יפונה ויועבר לידי חנ"י

תמורת 750 מיליון שקל יפונה השטח כבר בשנים הקרובות ויאפשר לחברת נמלי ישראל לממש את תוכניותיה לפיתוח תשתיות עורף לנמל חיפה בהקמת מרכזי הפצה, לוגיסטיקה ותעשיות שונות התומכות בפעילות הנמל


00:00 ,04.09.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בית הספר למקצועות הטכניים של חיל האוויר הישראלי (הטכני) חיפה, שנמצאעל שטח של כ-670 דונם, יפונה בתוך ארבע שנים מיום החתימה ויועבר לידי חברת נמלי ישראל. עוד עולה כי בימים האחרונים מתגבשת העסקה בקידומו של מנהל מקרקעי ישראל מול משרד הביטחון וחברת נמלי ישראל, לפינוי השטח תמורת כ-750מיליון שקל.

ביסל"ט חיפה, שממוקם בבסיס חיל האוויר בצפון חיפה בקרבת הנמל, שימש כיחידת הדרכה למקצועות הטכניים של צה"ל. בעשר השנים האחרונות דובר על פינוי המחנה, אך העסקה לא התגבשה לאחר שמשרד הביטחון דרש תמורת פינוי הבסיס כמיליארד שקל. מנהל מקרקעי ישראל, הגוף העיקרי שנדרש לשלם בזמנו, ייעד את השטח לתעסוקה, אך מאחר שלא מצא את העסקה משתלמת - היא לא יצאה לפועל.

התמונה השתנתה לאחר שהסכומים עליהם דובר במשא ומתן ירדו ולאחר שבמהלך השנה נכנסה חברת נמלי ישראל כצד בעסקה. ההסכם יאפשר לחברה לממש את תוכניותיה לפיתוח תשתיות עורף הנמל בהקמת מרכזי הפצה, לוגיסטיקה ותעשיות שונות התומכות בפעילות נמל חיפה ומהוות מנוף לכלכלה האזורית.

מגורם מקצועי בנמל חיפה נמסר כי: "יש לקוות שאכן התוכנית תצא לפועל היות וחלק גדול מהשטח שיפונה ישמש למרכזים לוגיסטיים עורפיים גדולים מאוד, שקיימים לא מעט סביב נמל אשדוד וחסרים כרגע סביב נמל חיפה."

לפי ההסכם המתגבש, חברת נמלי ישראל תשתתף בחלקמעלויות פינוי ובינוי המחנה בסכום כולל של כ-400 מיליון שקל - סכום שאושר בדירקטוריון החברה. משרד האוצר יממן חלק מהעלויות בסכום של 211 מיליון שקל ומנהל מקרקעי ישראל יממן את יתרת עלויות הפינוי והבינוי בסכום של 139מיליון שקל.

עוד נודע כי חברת נמלי ישראל לא תעביר תוספת תשלום בגין הקצאת השטח ושינויהייעוד ותקבל את השטח בחכירה מהוונת לדורות.

מחברת נמלי ישראל נמסר כי, המשא ומתן עדיין בעיצומו ואין פרטים נוספים נכון להיום. עם זאת, אושר כי את חברת נמלי ישראל מייצגים במו"מ מנכ"ל החברה, שלמה בריימן, ויועציו ועוזריו, בהם ג'ונתן סבג ודובי סבידור.