בנמל אשדוד ערכו תרגיל לבדיקת היערכות למצב חירום

באירוע משולב רחב היקף בשיתוף תחנת הכוח 'אשכול', בתי זיקוק וכוחות הביטחון תרגלו עובדי האתרים השונים מספר תרחישים, ובהם: אירועי פח"ע, דליפת חומרים מסוכנים, כיבוי שריפות ענק וחילוץ נפגעים


00:00 ,06.12.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

באירוע משולב רחב היקף בשיתוף תחנת הכוח 'אשכול', בתי זיקוק וכוחות הביטחון תרגלו עובדי האתרים השונים מספר תרחישים, ובהם: אירועי פח"ע, דליפת חומרים מסוכנים, כיבוי שריפות ענק וחילוץ נפגעים
 
חברת נמל אשדוד ותחנת הכוח 'אשכול' באשדוד קיימו תרגיל ביטחון מורכב ורחב היקף לבדיקת היערכות המתקנים לאירועי חירום. בתרגיל, שכלל הדמיית תרחשי ביטחון וסכנות שונות במרחב הימי והיבשתי הסמוך למתקני תשתית חיוניים, השתתפו גורמים רבים בחברת נמל אשדוד ובחברת החשמל, וכן, גורמים בחיל  הים, בתי זיקוק, צוותי כיבוי אש, מספר יחידות  משטרה, מד"א ורשויות נוספות.  
 
מחברת נמל אשדוד נמסר כי, במסגרת התרגיל, תרגלו עובדי האתרים השונים וכוחות הביטחון מספר תרחישים, ובהם: אירועי פח"ע (פעילות חבלנית עוינת), דליפת חומרים מסוכנים, כיבוי שריפות ענק וחילוץ נפגעים. בתרגיל, שהוכתר בהצלחה, נבחן שיתוף הפעולה בין חברת החשמל וחברת נמל אשדוד לצוותי מערך החירום השונים וכוחות הביטחון. כמו כן, נבדק מערך הדיווח והפעילות המשותפת ליחידות השונות בתוך חברת החשמל.
 
מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, אמר כי "רמת הביצוע הגבוהה של בעלי התפקידים שהשתתפו בתרגיל מכל החברות וגורמי הביטחון תרמה באופן משמעותי להצלחת התרגיל, וכן תרם גם שיתוף הפעולה המרשים ויוצא מגדר הרגיל בין מכלול הגורמים. התרגיל השיג את כל המטרות, וניכר כי שודרגה רמת שיתוף הפעולה של חברת נמל אשדוד עם מגוון כוחות החירום ועם חברת החשמל".
 
מנהל תחנת הכוח 'אשכול', אמנון ביבי, אמר כי הצלחת התרגיל מעידה על מוכנות החברה למגוון רחב של תרחישי ביטחון ובעיקר על שיתוף פעולה פורה ומקצועי בין היחידות השונות והגורמים המקצועיים בחברת החשמל ומחוצה לה. "אנו עורכים תרגיל כזה מדי שנה, כחלק מבדיקת המוכנות להתמודדות עם מצבי משבר ואנו גאים לומר, כי חברת החשמל בכלל ותחנת הכוח אשכול בפרט, פועלות כל ימות השנה להפחתת הסיכונים האפשריים", מסר ביבי.
 
קצין הביטחון של התחנה יוסי מורציאנו, אמר כי גורמי הביטחון בחברת החשמל רואים חשיבות רבה בקיום תרגילים  המשלבים מגוון רחב של תרחישים בהם נדרש  שיתוף פעולה מצד גורמי הביטחון השונים: " ייחודיותו של התרגיל נעוצה בכך שמדובר בתרגיל איכותי המבקש לדמות מצבי משבר מורכבים אליהם יש להיערך מבעוד מועד. מדובר בבחינת הפעילויות השונות בזמן אמת, ודומה כי כל הגורמים שנטלו חלק בתרגיל תיפקדו בצורה המקצועית ביותר" ציין מורציאנו.