בחודש אוגוסט צפוי להיפתח בווילמסהייבן, גרמניה, נמל המכולות החדיש באירופה. שלא כמו נמלי המבורג וברמרהייבן, הנמל בווילמסהייבהן יוכל להתמודד עם אוניות המכולה הגדולות בעולם, תלוי בזמני הגאות.
נמל "שער אירופה" (Eurogate) בווילמסהייבן שוכן על שטח שגודלו 320 אקר ועומק המים בו מגיע ל-18 מטר.
לדברי אנאליסטים, על מנת לטפל באוניות מכולה בעלת קיבולת של 10,000TEU מבלי להסתמך על הגאות, עומק המים בתעלת הכניסה לנמל צריך להיות לפחות 15 מטר.
העגורנים בנמל ווילמסהייבן יוכלו לטפל באוניות מכולה בעלות 25 שורות מכולות מעל לסיפון.
יצוין שהאונייה הגדולה ביותר הנבנית כיום, בעלת קיבולת של 18 אלף TEU, עבור מארסק ליין, היא בעלת 23 שורות של מכולות.
הנמל יקושר לרשת הרכבות של אירופה על ידי רשת הרכבת הגרמנית צפון-דרום. בנמל יהיו שטחי אחסון ולוגיסטיקה המשתרעים על פני 400 אקר.
חברת ניהול הטרמינלים APM Terminals שותפה בניהול נמל שער לאירופה, כשהחברה האחות של APM Terminals, מארסק ליין, היא חברת הספנות היחידה שנכון לעכשיו התחייבה לפקוד את הנמל החדש עם פתיחתו.