ארה״ב: נמלי החוף המזרחי - ערוכים לקבל מטענים במקום בולטימור

נמלי ניו יורק - ניו גרז׳י ונמל ווירג׳יניה מוכנים להעניק סיוע חירום לנמל שהגישה אליו מוגבלת כעת. מכיוון שרוב המטענים המטופלים על ידי נמל בולטימור הם מטענים מתגלגלים - כמו מכוניות ומכונות חקלאיות - יש צורך בציוד מיוחד כדי לטפל במטענים המוסטים שמגיעים לנמלים


10:45 ,31.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

נמלים חלופיים בחוף המזרחי מוכנים לקבל מטענים מכלי שיט שהוסטו מפקידת נמל בולטימור. הנמלים של ניו יורק, ניו ג׳רזי ווירג׳יניה הודיעו בפומבי כי הם מתאמים עם משלחים ועם עמיתיהם במרילנד טיפול  בזרימת מטען גדולה יותר. ההצהרות אלו מגיעות לאחר שאניית מכולות פגעה בצורה קשה בגשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור, גרמה לו להתמוטט ואילצה את רשות נמל בולטימור להשעות את רוב תנועת כלי השיט עד להודעה חדשה.

 

מכיוון שרוב המטענים המטופלים על ידי נמל בולטימור הם מטענים מתגלגלים - כמו מכוניות ומכונות חקלאיות - יש צורך בציוד מיוחד כדי לטפל במטענים המוסטים שמגיעים לנמלים אחרים. 

 

הנמל של ניו יורק וניו ג׳רזי מציע שירותי רול און רול-אוף ורואה את עצמו כ״אחד משערי העיבוד האוטומטי וה-RORO המובילים בצפון אמריקה״, על פי אתר האינטרנט של הנמל. באופן דומה, לנמל וירג'יניה יש מתקן ייעודי למטענים מתגלגלים. 

 

״אנחנו לא מודאגים מההשפעה שתהיה לזה על הקיבולת, יש לנו מספיק יכולת. ולמען האמת, יש לנו ניסיון לא מבוטל בטיפול במטענים״, אמר ג׳ו האריס מנמל וירג׳יניה. 

 

כהכנה, הנמלים החלופיים כבר מתאמים עם עמיתים ובעלי עניין בבולטימור, על פי גורמים בנמל. צוות התפעול של נמל וירג׳יניה עובד עם חברות ספנות שהאניות שלהן היו אמורות לפקוד את בולטימור, כך נמסר מהנמל ביום שלישי בהודעה לעיתונות. בינתיים, נמל ניו יורק וניו ג׳רזי הודיע כי הוא נמצא בקשר עם עמיתיו בבולטימור, והוא מוכן להעניק סיוע חירום.