לשכת המסחר של ארה״ב קוראת לנשיא ביידן להתערב במשא ומתן העבודה המתמשך בין האגודה הימית הפסיפית (PMA) לבין איגוד העובדים הבינלאומי של Longshore and Warehouse Union (ILWU בנמלי החוף המערבי.
במכתב שנשלח לנשיא ביידן על ידי נשיאת ומנכ״לית לשכת המסחר, סוזן קלארק, היא הדגישה את הצורך הדחוף של ממשל ביידן למנות מתווך עצמאי כדי להקל על הגעה להסכם בין שני הצדדים.
״עם הפרעות שירות מתמשכות ועלולות להתרחב בנמלים אלו לקראת שיא עונת השילוח, אנו קוראים לממשל שלך להתערב באופן מיידי ולמנות מתווך בלתי תלוי שיסייע לשני הצדדים להגיע להסכם שמונע פגיעה כלכלית משמעותית במשפחות ובכלכלה האמריקאית״, קובע המכתב.
המשא ומתן בין ILWU ל-PMA החל במאי 2022. לאחר התקדמות ראשונית בנושא שירותי בריאות והטבות אחרות, ההתקדמות הואטה לקראת סוף השנה. המתיחות הסלימה במרץ 2023, כאשר חברי ILWU בנמלים של לוס אנג׳לס ולונג ביץ׳ עצרו להפסקות צהריים מתמשכות. בלשכת המסחר אומרים כי פעולה זו למעשה סגרה את הנמלים למשך שעתיים נוספות בכל יום, וגורמת לעיכובים משמעותיים ולגיבויים.
שיבושים נוספים הגיעו באפריל כאשר הושבתו נמלי לוס אנג׳לס ולונג ביץ׳. המצב הגיע לנקודה קריטית בתחילת החודש כאשר מספר נמלים בחוף המערבי חוו השבתות מוחלטות עקב אי-הופעה של עובדים לעבודה.
לשכת המסחר ציינה השלכות פוטנציאליות משמעותיות לטווח הארוך של שיבושים אלה, כאשר המשלחים מפנים יותר ויותר מטענים לנמלי החוף המזרחי, מה שמעיד על חוסר אמון בנמלי החוף המערבי. יש חשש גובר שהסטות הללו, שהחלו בשנה שעברה כאמצעי זהירות מפני הפרעות בעבודה, הופכות כעת למגמה קבועה יותר.
״הפסקת עבודה רצינית בנמלי לוס אנג׳לס ולונג ביץ׳ תעלה ככל הנראה לכלכלת ארה״ב כמעט חצי מיליארד דולר ביום - ושביתה נרחבת יותר לאורך החוף המערבי עשויה לעלות כמיליארד דולר ליום, תוך שימוש בהערכות העלויות של ממשל בוש ב-2002״, נכתב במכתב. ״העלויות הכלכליות של מחלוקת שתוביל לסגירת נמל תהיה הרסנית לצרכנים ולעסקים, שכבר סובלים מרמות אינפלציה גבוהות היסטורית. במילים פשוטות, הדרך הקלה ביותר לחזור למשבר הנמל בחוף המערבי של 2020-2021 היא אם המצב הזה לא ייפתר בהקדם האפשרי״.