ארה״ב: חבר קונגרס דורש לסגור את הרציף הצף בעזה

המחוקק הרפובליקני מייק רוג׳רס, אשר מוביל את ועדת השירותים המזוינים של בית הנבחרים האמריקאי, כתב לממשל ביידן בדרישה רשמית לסגור את רציף הסיוע שלו מול חופי עזה, וכינה את המבצע ״לא יעיל, מסוכן ובזבוז של כסף״


10:10 ,30.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

המחוקק הרפובליקני מייק רוג׳רס, אשר מוביל את ועדת השירותים המזוינים של בית הנבחרים האמריקאי, כתב לממשל ביידן בדרישה רשמית לסגור את רציף הסיוע שלו מול חופי עזה, וכינה את המבצע ״לא יעיל, מסוכן ובזבוז של  כסף״. המזח הצף מהחוף, שבנייתו הוכרזה על ידי הנשיא ביידן במרץ האחרון כתגובה לאיום הרעב ברצועת עזה, נבנה מול חופי המובלעת על ידי צבא ארה״ב כדרך להכנסת מזון ואספקת סיוע אחרת.

 

הצבא האמריקני הוסמך להפעיל אותו עד סוף יולי, אך פקיד בסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי אמר השבוע כי הממשל יכול לבקש להאריך את הפעילות בחודש נוסף לפחות. ״אני קורא לממשל להפסיק לאלתר את המבצע הכושל הזה לפני שאסון נוסף יתרחש ולשקול אמצעים חלופיים לאספקת סיוע הומניטרי יבשתי ואווירי״, כתב יו״ר ועדת השירותים המזוינים של בית הנבחרים מייק רוג׳רס. זהו פרסום ראשון אודות המכתב, שנשלח ליועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג׳ייק סאליבן, לשר ההגנה לויד אוסטין ולמזכיר המדינה אנטוני בלינקן. 

 

נזכיר כי הסיוע לעזה החל להגיע לראשונה דרך המזח שנבנה ב-17 במאי. מאז הקמתו המזח נפגע עקב ים סוער והדבר אילץ לבצע בו תיקונים, ומזג אוויר גרוע הגביל את מספר הימים שהמזח היה פעיל. רוב האספקה ​​שהגיעה לחוף טרם הופצה על ידי סוכנויות הסיוע של האו״ם, אשר טוענות שפעולותיהן הוגבלו. 

 

״נכון ל-19 ביוני, מזח JLOTS פעל רק כ-10 ימים והעביר רק 3,415 טון סיוע לחוף בעזה״, כתב רוג׳רס, תוך שימוש בראשי התיבות של צבא ארה״ב למערכת המזח, הידועה בשם Joint Logistics Over the Shore.

 

המבצע מורכב ודורש השתתפות של כ-1,000 אנשי צבא ארה״ב. הפנטגון מעריך ש-90 ימי הפעילות הראשונים יעלו כ-230 מיליון דולר. רוג׳רס ציין גם ששלושה אנשי שירות אמריקאים סבלו מפציעות לא קרביות בזמן שהוצבו במבצע.

 

על פי נתוני צבא ארה״ב, נכון ליום שלישי, 8,332 משטחים נמסרו דרך המזח. אבל בסביבות 84% מהם ישבו על חופי עזה וחיכו לאיסוף על ידי האו״ם להפצה. תוכנית המזון העולמית עצרה את המשלוחים בתחילת החודש בגלל חששות ביטחוניים.