אפקט הבומרנג: סין מטילה הגבלות של 14 יום על אניות שמגיעות מאירופה וארה״ב

בהמשך לכללים מחמירים לדיכוי נגיף הקורונה בייג׳ין מטילה הסגר של 14 יום לכל אנייה או אדם שנמצא על סיפון האנייה, וזאת מחשש שנגיף הקורונה יחדור שוב לארצם. ברשימה הסינית מדינות שנפגעו קשות מהנגיף בהן ארה״ב ומדינות באירופה


11:32 ,19.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

סין חגגה אתמול אפס מקרים חדשים של התגלות נגיף הקורונה בקרב אזרחיה, וזאת  לראשונה מאז החלה לפרסם נתונים יומיים אודות התפרצות הנגיף בארצה. במסגרת תהליך דיכוי הנגיף פרסמה בייג׳ין מגוון עצום של כללים חדשים המגבילים זרים הנכנסים למדינה, כללים שיכולים להשפיע על תעשיית הספנות, ובמיוחד לעסקי פנים-אסיה.

 

סין הידקה באופן דרמטי את הפיקוח בהסגר על אניות מטען בינלאומיות הפוקדות את נמלי המדינה ומגיעות ממדינות שנפגעו קשות מנגיף הקורונה, כאשר בין ההגבלות שהוטלו הסגר של 14 יום לכל אנייה או אדם שנמצא על סיפון האנייה, וזאת מחשש שנגיף הקורונה יחדור שוב לארצם.

 

ברשימת ״המדינות שנפגעו קשות מנגיף הקורונה״ שיש לסין נכללות מדינות כגון בריטניה, שוויץ, שבדיה, בלגיה, נורבגיה, הולנד, דנמרק, אוסטריה, דרום קוריאה, יפן, איראן, איטליה, צרפת, ספרד, גרמניה וארה״ב – רשימה העשויה להתרחב ככל שמתפשטת המגיפה למדינות פחות מפותחות ברחבי העולם.

 

בגלל משך ההפלגות, כללים אלה לא יחולו כרגע על אניות שמגיעות מאירופה או מארה״ב, אך נראה כי לולאות של הפלגות בתוככי אסיה ייאלצו לדחות את הפקידות שלהם בנמלי דרום קוריאה ויפן.

 

הכלל של המתנה של 14 יום היה כלל שהונהג לראשונה על ידי ממשלת אוסטרליה כלפי אניות שהגיעו מסין בחודש שעבר.

 

יאנג שינצ׳אי, סגן מנהל מינהל הבטיחות הימית בסין, אמר במסיבת עיתונאים כי כ-500 אניות מטען עם כ-7,000 אנשי צוות שפוקדים כעת את נמלי סין מדי יום במהלך תקופת בקרת המגיפה הנוכחית, וכי הנמלים נוקטים בשורה של צעדים לחיזוק המעקב אחר אניות  אלה.

 

לדברי יאנג, מספר נמלים מרכזיים החלו לאמץ טכנולוגיות כולל ״ביג דאטה״ כדי לזהות את היעדים ההיסטוריים של הספינות ולקטלג אותם לרמות סיכון שונות לשם בקרת הסגר.