אושרו תקנות לניהול התעבורה הימית בנמלים המסחריים

התקנות באות להסדיר את הניהול התקין והבטיחותי הן של אניות סוחר והן של כלי שיט קטנים המפליגים בתחומי הנמלים המסחריים, תוך קביעת חלוקה ברורה של תפקידים ואחריות הגורמים בענף, בהם רב חובל הנמל, התצפית והנתבים


11:18 ,27.06.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה היום את תקנות הנמלים, שהגיש משרד התחבורה, העוסקות בניהול התעבורה הימית בנמלים המסחריים בישראל, בישיבה בראשה עמד ח"כ יעקב פרי.

 

התקנות נועדו להסדיר את הניהול התקין והבטיחותי הן של אניות סוחר והן של כלי שיט קטנים המפליגים בתחומי הנמלים המסחריים, תוך קביעת חלוקה ברורה של תפקידים ואחריות הגורמים בענף, בהם רב חובל הנמל, התצפית והנתבים.

 

הוועדה אישרה גם תיקון לתקנות הנמלים, העוסקות בניהול התעבורה הימית בנמלים. התיקון מסדיר קביעת תנאי כשירות לתפקיד נתב, התאמת סמכות מנהל הרשות להמליץ לשר התחבורה על מתן רישיון למועמד שאינו עומד בתנאי הכשירות והרחבת סמכויות ועדת רישוי נתבים בתחומי הייעוץ לשר, בנוגע לתנאי הכשירות והצורך בהשתלמויות מקצועיות ועוד.

 

עם זאת בתקנות נקבע כי תחולתן על נמל אשקלון, בו פועלת קצא"א, תהייה רק בעוד שלוש שנים, על מנת לאפשר לחברה זמן התארגנות. נציג קצא"א, עו"ד דבי ניקסון, ביקש להחריג את נמל אשקלון ואמר כי יש דברים שונים בנמל, שעובדים בסדר ולכן אין צורך בתיקון. נציג משרד המשפטים, עו"ד דרור וגשל, הבהיר כי משרד התחבורה מתכוון להחיל את התקנות על נמל אשקלון בעוד שלוש שנים. מנהל רשות הספנות והנמלים, רב חובל יגאל מאור, אמר כי ניתנה לנמל אשקלון תקופת התארגנות של שלוש שנים, והבהיר כי התקנות הותקנו ותוקנו בין היתר בגין אירועים שקרו בנמל וכן עליו לעמוד בהן בתקופה שנקבעה.

 

בעקבות הדברים אישר ח"כ פרי את התקנות, אולם הודיע כי האישור הסופי יישלח למשרד התחבורה רק בעוד כשבועיים, על מנת לתת לצדדים זמן לבחון אותן שוב. הוא קרא לנציגי קצא"א לבוא בדברים עם נציגי משרדי התחבורה והמשפטים, ואמר כי ככל שהצדדים ירצו לבקש שינויים הם יצטרכו לתאם זאת עם משרדי הממשלה.