אושרה הפרטת נמל אילת

ועדת השרים לענייני הפרטה אישרה את הצעת שרי התחבורה והאוצר למכור 100% ממניות המדינה בחברת נמל אילת לגורם פרטי או לקבוצת משקיעים מהארץ או מחו"ל. המכרז להפרטת הנמל יפורסם בתוך חצי שנה וההליך יסתיים עד סוף 2011. החברה שתזכה במכרז תקבל זיכיון לתקופה של 15 שנים


00:00 ,06.12.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת השרים לענייני הפרטה אישרה את הצעת שרי התחבורה והאוצר למכור 100% ממניות המדינה בחברת נמל אילת לגורם פרטי או לקבוצת משקיעים מהארץ או מחו"ל. המכרז להפרטת הנמל יפורסם בתוך חצי שנה וההליך יסתיים עד סוף 2011. החברה שתזכה במכרז תקבל זיכיון לתקופה של 15 שנים עם אופציה להארכה
 
ועדת השרים לענייני הפרטה אישרה היום פה אחד את הצעת ההחלטה שהוגשה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ושר האוצר, יובל שטייניץ, להפריט את נמל הים באילת.
 
ממשרד התחבורה נמסר כי, ועדת השרים אישרה למכור 100% ממניות המדינה בחברת נמל אילת כמקשה אחת לגורם פרטי או לקבוצת משקיעים מהארץ או מחו"ל. תאגידים ממשלתיים, לרבות חברות ממשלתיות לא יורשו להשתתף בהליך המכירה.
 
השר כץ ציין כי, המכרז להפרטת נמל אילת יפורסם בתוך חצי שנה. לדבריו, בכוונת משרד התחבורה לסיים את הליך מכירת המניות של החברה עד סוף שנת 2011.
 
עוד נמסר כי, הוועדה הסמיכה את רשות החברות הממשלתיות לגבש עם משרד התחבורה, משרד המשפטים, רשות ההגבלים העסקיים ורשויות הביטחון את האינטרסים החיוניים של המדינה בחברת הנמל ולהגיש בתוך 60 יום המלצותיה ודרכי ההגנה הנדרשים לשמירה על אינטרסים אלה.
 
הוועדה קבעה כי חברת נמלי ישראל (חנ"י) תחתום בתוך 60 יום ממועד חתימת הסכם המקרקעין בין חנ"י למנהל מקרקעי ישראל (ממ"י) על הסכם מפורט, לפיו יועמדו הנכסים לרשות חברת נמל אילת. 
 
שר התחבורה הדגיש כי, במסגרת הליך ההפרטה יטופלו מכלול הסוגיות הנוגעות לעובדי החברה ובכלל זה גם זכויותיהם של העובדים. החברה שתזכה במכרז תקבל משר התחבורה זיכיון להפעלת הנמל לתקופה של 15 שנים, עם אופציה להארכה נוספת של תקופת הזיכיון.
 
שר התחבורה ציין כי, הפרטת נמל אילת תאפשר לשמרו כנמל אסטרטגי של מדינת ישראל ותתרום באופן משמעותי לפיתוחה של העיר אילת.
 
במשרד התחבורה מציינים כי, צוות היגוי שמונה על ידי רשות החברות הממשלתיות גיבש המלצות למתווה ההפרטה של הנמל והפעולות הנדרשות לצורך ההפרטה.
 
נמל אילת משנע כיום בעיקר כשני מיליון טון פוספטים ואשלג בשנה למזרח הרחוק, וכן כ-120 אלף מכוניות בשנה, המיובאות בעיקר מהמזרח הרחוק.