DP WORLD - מתקדמת בכל העולם

החברה מדובאי חושבת גלובלי ומשקיעה גם בפרוייקט הנמל London Gateway שיהפוך בעוד שנתיים בלבד למרכז לוגיסטי ענק באירופה


00:00 ,29.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת ניהול הנמלים DP World ממשיכה בתוכניות הפיתוח לאחר התייצבות הפעילות בעקבות המשבר העולמי ומתרכזת בשני מוקדים עיקריים מתוך 49 מסופי מכולות בהם היא פעילה בניהול ופיתוח. מוקד אחד להרחבה ופיתוח נמצא בנמל הבית של החברה בדובאי.

החברה הודיעה על השקת תוכנית להרחבת נמל הדגל שלה Jebel Ali Port במסגרתה יורחב רציף הטעינה והפריקה בנמל ב-400 מטר נוספים, דבר אשר יקנה לו יכולת טעינה ופריקה של מיליון TEU נוספים ויביא אותו ליכולת קליטה כוללת של 15 מיליון TEU בשנה.

 

ההרחבה, אשר השלמתה צפויה בסוף שנת 2012, תביא להארכת רציף הטעינה והפריקה בטרמינל 2 במסוף המכולות בנמל ג'בל עלי לכדי 3,000 מטרים ויאפשר למסוף המכולות לטפל בעת ובעונה אחת בטעינה ופריקה של עד שש אוניות מכולה הנושאות 15,000 TEU.

סגן נשיא החברה מדובאי וליד אלמועלם מסר כי ההחלטה להרחיב את רציף מסוף המכולות התקבלה לאחר הגידול הניכר אשר נרשם בהיקף הטעינה והפריקה של מכולות בנמל ג'בל עלי בששת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית בה נרשם שיא של 6.1 מיליון TEU. מסוף המכולות מס' 2 בנמל ג'בל עלי מצויד כיום ב- 29 מנופים מטיפוס Post Panamax וכן 60 מנופי גשר בעלי זרוע באורך של 17 מטר.

 

מוקד פיתוח נוסף בו משקיעה החברה מדובאי, הוא פרויקט London Gateway, נמל המים העמוקים והמרכז הלוגיסטי הענק באירופה. החברה הודיעה רשמית כי הפרויקט יהפוך למבצעי ברבעון הרביעי של שנת 2013 ויהיה בעל יכולת טעינה ופריקה ראשונית של 1.6 מיליון TEU.

 

החברה הודיעה כי תשקיע בשלוש השנים הבאות סכום נוסף של מיליארד דולר על ההשקעה הראשונית של 1.5 מיליארד לירות שטרלינג בפרויקט המרוחק 25 מייל מבירת אנגליה וצפוי להקטין את עלויות ההובלה ללונדון ואזור דרום מזרח אנגליה. עד כה השקיעה החברה סכום של 600 מיליון דולר בעבודות התשתית אשר החלו בחודש ינואר בשנה שעברה ונשיא מועצת המנהלים של החברה סולטאן אחמד בן סוליים הדגיש כי המימון מגיע כולו ממקורות החברה ומוסדות בנקאיים בינלאומיים.

 

החברה מדובאי הודיעה על הענקת מספר מכרזים לאספקת ציוד לנמל החדש בכלל זה הסכם שותפות עם חברת Cargotec לביצוע האוטומציה של הנמל בעלות משוערת של 100 – 150 אלף יורו. באנגליה מקווים שהפרויקט ייצר 1,000 מקומות עבודה חדשים ביניהם 700 בהקמה ותשתיות ו-300 במתקן עצמו ויתרום סכום עתק של 3.2 מיליארד לירות שטרלינג לכלכלה הבריטית בכל שנה.

נזכיר כי במחצית הראשונה של שנת 2011 רשמה החברה גידול של 11% בטעינה ופריקה של מכולות לכדי 26.2 מיליון TEU והרווח שלה הגיע ל 705 מיליון דולר.