30 מיליארד דולר להעמקה ולשדרוג תשתיות בנמלי ארצות הברית

הנמלים ביבשת מתכוננים לסיום עבודות הרחבת תעלת פנמה ב-2015. גורמי ספנות: חלק תנועת המטען תזוז מנמלי החוף המערבי למזרחי


11:46 ,09.08.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

נמלים בארצות הברית התחילו ביישום תוכנית העמקה ושדרוג תשתיות בסך עלות של 30 מיליארד דולר במטרה להיות מסוגלים לאכלס את אוניות המכולה הגדולות עם סיום עבודות הרחבת תעלת פנמה באביב 2016.

 

גורמי ספנות העריכו ששני נמלי המכולות הגדולים בארצות הברית, לוס אנג'לס/לונג ביץ' וניו יורק/ניו ג'רזי, ימשיכו לגדול בקצב קבוע לאחר סיום העבודות בתעלת פנמה. במקביל, משקיעים נמלים השוכנים בשווקים משניים מיליוני דולר על שיפור תשתיות בכדי לנסות ולהעלות את נתח השוק שלהם.

 

על פי מחקר שפורסם לאחרונה, עד לכ-10% מתנועת המכולות ממזרח אסיה עשויה לעבור לנמלי החוף המזרחי עד לשנת 2020, במיוחד לאור ניסיון של חברות הספנות להימנע מצפיפות יתר בנמל החוף המערבי, כפי שקרה בתחילת 2015.

 

המחקר ציין במיוחד חמישה נמלים בחוף המזרחי, שנתח השוק שלהם עשוי לגדול בהתמדה:

נמל סוואנה. השקעה 1.4 מיליארד דולר בשיפור תשתיות, כולל 266 מיליון דולר בהעמקת תעלת הכניסה. מאז 2007 גדלה תנועת המכולות בנמל ב-30% וב-12.5% בין 2013-2014.

 

נמל צ'רלסטון. תנועת המכולות בנמל גדלה ב-41% מ-2011 ל-2014, לא מעט בזכות החלטה של יצרנית הרכבים וולוו להשקיע 500 מיליון דולר בבניית מפעל בסמוך.

 

המחקר ציין גם את נמלי נורפולק, וירג'יניה, פלורידה ובולטימור.