הודו נכנסה לפרויקט בן חמש שנים של שדרוג תשתיות נמליות ושל מגזר הספנות.
למרות שלמדינה יש קו חוף בן 4,300 מיילים, תשתיות הספנות בה הן ישנות ובלתי יעילות והיא מתקשה להגביר את סחר החוץ שלה בגלל חוסר בתשתיות נמל מתאימות, הגורמות להיארכות של זמני פקידת האוניות בנמלים וכן לזמני המתנה ממושכים, של עד ארבעה ימים, בהשוואה, למשל, לארבע שעות בנמל סינגפור. בנוסף, נמלי המדינה אינם יכולים לאכלס את המגה-אוניות ובמרבית המקרים נאלצת להשתמש בשירותי הזנה.
מטרת הפרויקט, בעלות של 10.7 מיליארד דולר, היא להפוך את הנמלים המרכזיים של המדינה למודרניים, לפתח את דרכי המים ולחבר פרויקטים תעשייתיים וכאלה המתבצעים בעיר החוף.
על מנת לפתח ת הספנות ההודית, העבירה הודו חוק, המחייב אוניות המפליגות תחת דגל הודי להעסיק אנשי צוות מקומיים בלבד. בחודש יולי הכריזה המדינה על תוכנית לפתיחת מרכז להכשרת אנשי ים באוניברסיטה במדינת Bihar.