נמל מספנות ישראל מתחיל לפעול היום כנמל פרטי

האונייה הראשונה שתפרוק היום סחורה במספנות ישראל מגיעה מברזיל ועל סיפונה כ-9,000 טון סוכר. אנשי עסקים מאירופה יעבירו סחורות לעיראק וירדן דרך נמל מספנות ישראל. שלומי פוגל: ישראל תשמש שער לוגיסטי למזרח התיכון


00:00 ,06.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

האונייה הראשונה שתפרוק היום סחורה במספנות ישראל מגיעה מברזיל ועל  סיפונה כ-9,000 טון סוכר. אנשי עסקים מאירופה יעבירו סחורות לעיראק וירדן דרך נמל מספנות ישראל. שלומי פוגל: ישראל תשמש שער לוגיסטי למזרח התיכון
 
לאחר 12 שנים של דיונים החל היום נמל מספנות ישראל לפעול כנמל הפרטי הראשון בישראל. האונייה הראשונה שתפרוק היום סחורה במספנות ישראל מגיעה מברזיל ועל  סיפונה כ-9,000 טון סוכר. לקראת הגעתה של האוניה הראשונה, במספנות ישראל אומרים כי הנמל החדש ישרת לא רק  את התעשייה המקומית אלא גם מדינות נוספות במזרח התיכון.
 
לרגל תחילת פעילותה של מספנות ישראל כנמל הפרטי הראשון אומר שלומי פוגל, מבעלי מספנות ישראל כי בכוונת מספנות ישראל להפוך את ישראל ל-HUB של המזרח התיכון על ידי אכסון סחורות ומתן שירותי לוגיסטיקה. לדבריו, לישראל עדיפות בתחום זה הודות למערכת הבטחונית המובילה, אנשי מקצוע דוברי אנגלית ומערכת כלכלית ובטוחית שיכולה לממן סחורות ולבטח אותן. זאת בתנאי שהשירות בנמלים יהיה ברמה סבירה. "בסופו של דבר, ישראל נמצאת בין המזרח הרחוק, מקור יצור הסחורות, לבין אירופה המהווה שוק היעד. כאן אנו מסוגלים לתת, מעבר לשירותי הפריקה, גם שירותים לוגיסטיים ולהיות שער לוגיסטי למזרח התיכון".
 
פוגל אומר כי בכוונת מספנות ישראל להביא למספנות, ואפילו לנמלים אחרים, סחורות, שעד היום לא הגיעו למדינת ישראל. "כרגע אנו עובדים על עסקאות שונות כגון הבאת רכבים יד שנייה לירדן ועיראק בשיתוף עם יצואנים באירופה. במקביל אנו פועלים להביא גרוטאות מעיראק ומירדן לאיטליה. בנוסף ישנם מגעים עם יצואנים ירדנים בתחום החקלאות".
 
יו"ר מספנות ישראל, סמי קצב אומר כי המספנות ימשיכו, במקביל, לייצר אוניות ומוצרים ימיים. "נמשיך בשירותים הימיים שאנו נותנים לקידוחי הגז ושירותים ימיים נוספים ולכן יש כאן תוספת לפעילות המספנה" אומר קצב.
 
לדברי שלמה שמלצר, מבעלי מספנות ישראל, הפעלת מספנות ישראל כנמל תתרום רבות גם בתחום התעסוקה בחיפה ובצפון: "כיום עובדים במספנות ישראל בין 350 ל-500 עובדים ואנו מאמינים שנייצר עוד מאות מקומות עבודה ולא רק במספנות ישראל אלא במערכות לוגיסטיות נוספות כתוצאה מכניסתנו לתחומים החדשים".