נמל חיפה: פיילוט להארכת שעות פעילות החל מאוקטובר

התמריצים להפעלת הפיילוט בחיפה: סיוע ממשלתי בגובה 260 אלף דולר והנחה בגובה אגרת סבלות לשינוע מכולות בשעות הלילה. במהלך הפיילוט יעבוד נמל חיפה בין 04:30 עד 05:30


00:00 ,21.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

התמריצים להפעלת הפיילוט בחיפה: סיוע ממשלתי בגובה 260 אלף דולר והנחה בגובה אגרת סבלות לשינוע מכולות בשעות הלילה. במהלך הפיילוט יעבוד נמל חיפה בין 04:30 עד 05:30
 
בעקבות ישיבת ועדת ההיגוי לתפעול נמלי ישראל הנקראת גם "ועדת סיטרמן" סוכם כי בנמל חיפה יתחיל בחודש אוקטובר הקרוב פיילוט – פרויקט ניסיוני במהלכו יוארכו שעות העבודה בנמל כאשר בין השעות 04:30 עד 05:30 יקבל הנמל וימסור מכולות – זאת באמצעות הסכם עם העובדים שיעלה בתוספת תשלום. כזכור, ועדת ההיגוי הוקמה במטרה למצוא פתרונות לטווח המיידי וכן פתרונות ארוכי טווח על מנת להסיר את החסמים הקיימים כיום בשרשרת התפעול בנמלי ישראל.
 
מטרת הפיילוט שיופעל בנמל חיפה הינה לתגבר את העבודה בלילה על מנת לווסת את עומסי העבודה במהלך היום ולהסיט פעילות משעות היום לשעות הלילה, זאת באמצעות הכנסת מכולות בלילה לנמל כאשר היעד הוא 300 מכולות בלילה.
 
בסקירה שביצע דוד בן טולילה בפני המשתתפים בישיבת ועדת ההיגוי נמסר כי ההצעה להגברת הפעילות הלילית נבחנה אל מול גורמים רבים בהם יבואנים, יצואנים, חברות תובלה, סוכני אוניה, מסופים עורפיים וגופים ציבוריים שונים ונמצא כי קיים פוטנציאל מיידי לעבודת לילה.
 
התמריצים הניתנים להפעלת הפיילוט הנם מתן סיוע ממשלתי בגובה 260 אלף דולר לשם התחלת התהליך והנחה בגובה אגרת סבלות לשינוע מכולות בשעות הלילה. עם סיום הפיילוט הועלתה הצעה להשתמש במנגנון של "קנס –פרס" לשם המשך הפעילות בשעות הלילה.
 
יש לציין כי עמוס עוזני, מנכ"ל חברת נמל חיפה, אשר השתתף בישיבה, ציין בהקשר זה כי מתן תמריץ כספי באמצעות הנחה באגרות סבלות הנו פתרון בעייתי מכיוון שלטווח הארוך הוא אינו משתלם כלכלית עבור חברת הנמל ועל כן יש לחפש תמריצים אחרים לשם המשך הפעילות.