נמל חיפה ערך סיור קבלים לקראת מכרז להרחבת העורף הנמלי

ביום רביעי, 10 אוגוסט, התקיים בנמל חיפה סיור קבלנים לקראת היציאה למימוש פרויקט הרחבת העורף הנמלי של מסוף המכולות המזרחי של הנמל. הקבלן שיזכה במכרז יידרש לבצע עבודות לייבוש בריכת הדלק והארכת ערוגות B ו- C, שיביאו לתוספת של 2700 מקומות אחסון למכולות


00:00 ,17.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

סמנכ"ל להנדסה של חברת נמל חיפה, זוהר רובין : אנו מצפים לעמוד בלוחות זמנים שבמכרז לצורך פיתוח מואץ של עורף מסוף המכולות המזרחי.
 
ביום רביעי, 10 אוגוסט, התקיים בנמל חיפה סיור קבלנים לקראת היציאה למימוש פרויקט הרחבת העורף הנמלי של מסוף המכולות המזרחי של הנמל. בסיור השתתפו 11 קבלנים.
 
הקבלן שיזכה במכרז יידרש לבצע עבודות לייבוש בריכת הדלק והארכת ערוגות B ו- C, במטרה להוסיף מקום ל- 900 מקומות רצפה, כשבמכפלת 3 מכולות בגובה תביא את העורף התפעולי בנמל לתוספת של 2700 מקומות אחסון למכולות. כלומר, תוספת של 25% מקומות אחסון במסוף המכולות המזרחי ובכך להביא לשיפור מהירות סבבי שינוע מכולות בעבודת המסוף, הן בעבודת אוניה והן בקבלה ומסירה לשטחי האחסון ממשאיות
 
בנמל חיפה ציינו שהגדלת שטח העורף של מסוף המכולות המזרחי של הנמל, יתרום באופן מהותי לשיפור התפוקות והשירות, קיצור זמני המתנת האניות, קיצור זמני שהית המשאיות בנמל וכו'.
 
זוהר רובין, סמנכ"ל להנדסה של הנמל, אמר כי מדובר בפרויקט בהיקף של כ- 130 מליון ש"ח, כשהמכרז שייצא בקרוב הוא שלב א' שלו. שלב זה כולל, בין היתר, עבודות שיגומים מורכבות, חפירה ימית, יבוש-ים, קירות-תומכים הן מאבן והן מבטון מזוין, וכו'. השלב הבא, ציין רובין, יכלול פיתוח-שטח, תשתיות לעגורנים, עבודות אספלט, מים, חשמל, תקשורת וכו'.
 
סיום הליך המכרז, בחירת ההצעה הזוכה ותחילת העבודות מתוכנן לחודש ינואר 2006. סיום הפרוייקט מתוכנן לא יאוחר מיוני 2008. 

File 1