נמל חיפה: נחתם הסכם לרכישת עגורנים

ההסכם, לאספקת 12 עגורני שער מסוף הכרמל החדש בנמל חיפה, נחתם עם החברה הפינית Kone Cranes. עלות הפרוייקט כ-300 מיליון שקל. נמל חיפה: 20% מהעבודה תיעשה בארץ


00:00 ,28.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם, לאספקת 12 עגורני שער מסוף הכרמל החדש בנמל חיפה, נחתם עם החברה הפינית Kone Cranes. עלות הפרוייקט כ-300 מיליון שקל. נמל חיפה:  20% מהעבודה תיעשה בארץ
 
חברת נמל חיפה חתמה אמש הסכם עם החברה הפינית Kone Cranes לאספקת 12 עגורני שער שיופעלו במסוף הכרמל החדש. עלות הפרוייקט עומדת על כ-300 מיליון שקל, ואספקת העגורנים תארך כשנתיים וחצי. יש לציין כי כ-20% מהיקף עבודת הבנייה של העגורנים החדשים תיעשה בישראל בידי קבלני משנה.
 
ברבע האחרון של 2010 יהיה אפשר לתפעל את מסוף הכרמל כשטח אחסון מכולות בצורה יעילה. משקל כל עגורן כ-500 טון והעגורנים החדשים יפעלו בטכנולוגיה מתקדמת ויהיו מצוידים במערכת לאיתור מכולות, מבוססת טכנולוגיות DGPS.
 
בשיטה החדשה העבודה התפעולית תהיה יעילה ומדויקת ותאפשר לאתר כל מכולה במהירות. 12 העגורנים החדשים יוצבו בערוגות האחסון למכולות – ארבעה עגורנים בכל ערוגה.
 
Kone Cranes הינו קונצרן ציוד נמלי ענק מפינלנד ובעל מפעלים באירופה ובמזרח אסיה. החברה הפינית סיפקה גם את עגורני השער לנמל היובל ע"ש רפאל איתן ז"ל בנמל אשדוד.
 
בנמל חיפה פועלים כבר 15 שנים בצורה מוצלחת ארבעה עגורנים של החברה הפינית, אשר מכונה על ידי מנכ"ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, "הרולס רויס של העגורנים".
 
יו"ר חברת נמל חיפה, מר בן ציון סלמן, אומר כי "מדובר בהתחלה טובה לאחר עיכובים לא מעטים, אשר תוביל אותנו לעידן החדש של הפעלת מסוף הכרמל". בן ציון הוסיף ואמר כי הוא מבקש להודות למנכ"ל חברת נמל חיפה, לוועדת המכרזים וליועצים שהובילו את הליך חתימת ההסכם.