נמל חיפה מציע למשרד התחבורה: תקנות לבטיחות בתעבורה

מנכ"ל חברת נמל חיפה מציע תקנות בנושא סיוור והמכלה של מכולות על גבי גוררים ומשאיות שיסדירו את שינוע המטענים בנמלים ובכבישים. טוען: תקנות מסודרות יעכבו יציאתם של מטענים בעייתיים משטח הנמל


00:00 ,05.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל חברת נמל חיפה מציע תקנות בנושא סיוור והמכלה של מכולות על גבי גוררים ומשאיות שיסדירו את שינוע המטענים בנמלים ובכבישים. טוען: תקנות מסודרות יעכבו יציאתם של מטענים בעייתיים משטח הנמל
 
עקב הישנות מקרים של תאונות עבודה ותאונות דרכים שבהן נשמטו מכולות ובנס נמנעו פגיעות בנפש ביקש מנכ"ל חברת נמל חיפה מר מנדי זלצמן ממנכ"ל משרד התחבורה לתקן תקנות שימנעו את מצבי הסיכון הללו.
 
לדבריו, מדובר במכולות שתכולתן מגיעה לארץ כשהיא אינה מאוזנת כראוי בתוך המכולה, זאת, ברוב המקרים, בשל רצונם של בעלי המטענים, בעלי האניות או המשלחים לחסוך בעלויות ההובלה הימית.
 
מחברת נמל חיפה נמסר כי בנס לא נפגעו עד עתה אנשים בתאונות התהפכות של משאיות שהובילו את המכולות האלה מהנמלים ואף בשטח התפעולי של הנמל. "מתחקירים תאונות תפעוליות שאירעו בנמל עולה כי סיוור לקוי של המטען או בעיה במרכז הכובד של המטען שהומכל בניגוד לכללים הם אלה שגרמו להערכתנו להתהפכות המטען", כותב מר זלצמן למנכ"ל משרד התחבורה.
 
במכתבו למנכ"ל משרד התחבורה מר גדעון סיטרמן מציין מנכ"ל נמל חיפה כי התקנות שהוא מציע בנושא סיוור והמכלה של מכולות על גבי גוררים ומשאיות יסדירו את נושא שינוע המטענים בבטחה בתוך הנמלים ובכבישי הארץ, וימנעו את הסכנה בנסיעת מכולות שאינן בטוחות.
 
מנכ"ל חברת נמל חיפה מציין עם זאת במכתבו כי נמלי הים אינן אחראים על נושא זה ואין ביכולתם של נמלי הים לאכוף נושא זה, אולם תקנות חדשות בנושא יוכלו לעכב בעתיד יציאתם של "מטענים בעייתיים" משטח הנמל ויחייבו את בעל המטען או את שלוחיו לתקן את הליקויים על מנת שהמטען ישונע באופן בטיחותי בכבישי הארץ.