נמל חיפה: מערך תקשורת חדש בנמל

חברת בינת הקימה רשת תקשורת מתקדמת, המבטיחה עבודה בעומסי תעבורה גבוהים. היקף הפרוייקט כ-3 מיליון שקל. הפרוייקט הנו חלק מיוזמה רחבה של חנ"י לשדרוג תשתיות התקשורת בכלל נמלי ישראל


00:00 ,13.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת בינת הקימה רשת תקשורת מתקדמת, המבטיחה עבודה בעומסי תעבורה גבוהים. היקף הפרוייקט כ-3 מיליון שקל. הפרוייקט הנו חלק מיוזמה רחבה של חנ"י לשדרוג תשתיות התקשורת בכלל נמלי ישראל
 
חברת נמל חיפה וחברת בינת תקשורת מחשבים ציינו בטקס השקה חגיגי את סיומו של פרוייקט ההקמה של מערך תקשורת חדש בנמל. במסגרת הפרוייקט הקימה בינת רשת תקשורת מתקדמת, מבוססת טכנולוגיות של נורטל וסיסקו, המבטיחה עבודה בעומסי תעבורה גבוהים ותומכת באתגרים העסקיים והטכנולוגיים העומדים בפני נמל חיפה. היקף הפרוייקט כשלושה מיליון ש"ח.
 
רשת התקשורת החדשה מקשרת בין כלל האתרים והשרתים בנמל, תוך מתן מענה לגורמים ניידים ונייחים כאחד. הרשת מורכבת משלוש שכבות: שכבת שדרה מרכזית מושתתת GIGA Backbone, שכבת ריכוזי משנה ושכבת משתמשים בה נעשה שימוש במתגי קצה התומכים ב-POE ומוכנים ליישום IPT. שכבות אלה מבוססות טכנולוגיית LAN ומערכות בקרה ושליטה של נורטל. כמו כן, כוללת הרשת מערכת אלחוט בה הותקנו בקרי אלחוט של סיסקו, המאגדים את כל תעבורת האלחוט בנמל.
 
שלומי בטורי, מנהל פרוייקט נמל חיפה ומנהל פרויקטי נמלי ישראל בבינת תקשורת מחשבים, מציין כי "הפרוייקט כלל אינטגרציה מורכבת של מערכות במספר טכנולוגיות באתר, בו נדרשת זמינות מקסימלית של רשת התקשורת. תיכננו מערך תקשורת המקשר בין כל השרתים והאתרים בנמל תוך הבטחת שרידות וביצועי רשת גבוהים. בתכנון המערך שמנו דגש גם על היבטים של יתירות, פשטות, בקרה, אחידות של ניהול ציוד, תחזוקה וכן על גמישות המערכת שתאפשר פיתוח והתרחבות עתידיים (Scalability)".
 
אורי רגב, ראש אגף מערכות מידע ומחשוב בחברת נמל חיפה, מציין כי "החלפת רשת התקשורת בנמל לרשת מתקדמת בעלת זמינות ושרידות גבוהה הינה נדבך ושלב חשוב בשדרוג הטכנולוגי שעוברות תשתיות מערכות המידע והמחשוב בנמל. המטרה היא לתמוך בשיפור השירות ללקוחות הנמל מחד ולהוות חלק מהתשתית הטכנולוגית לטובת הפיתוח המואץ של חברת נמל חיפה בשנים הקרובות מאידך".
 
הפרויקט בנמל חיפה הנו חלק מתוכנית רחבת היקף של החברה לנמלי ישראל (חנ"י) לשדרוג והחלפת תשתיות התקשורת בנמלים לתשתיות מודרניות.
 
בתמונה (משמאל): חיים סיגל, מנהל התקנות סניף צפון בבינת תקשורת, שלומי בטורי, מנהל פרויקטים בכיר בבינת תקשורת, עוז יעקב, מנהל חטיבת הפרויקטים בבינת תקשורת, שלמה שבתאי, ראש יחידת מחשוב בנמל חיפה , אורי רגב, ראש אגף מחשוב בנמל חיפה, צביקה גלייטמן, סמנכ"ל משאבים בנמל חיפה, פרננדו וינברגר, אחראי על פעולות המחשוב  בנמל חיפה.