נמל חיפה מבקש לשתף פעולה עם הנמלים הגדולים ביוון

במפגש שהתקיים אתמול בנמל חיפה, אירח יו"ר הדירקטוריון- דוד חרמש את המזכיר הכללי במשרד הסחר הימי היווני, פרופ’ Ioannis (Jon) Tzoannos, שהוא אחד ממנכלי משרד הימייה היווני ובתחומי אחריותו הוא מוביל את כל נושא הסחר הימי בארצו


00:00 ,01.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

דוד חרמש- יו"ר הדירקטוריון נמל חיפה במפגש עם המזכיר הכללי של משרד הסחר הימי ביוון, בנמל חיפה: אנו מבקשים להגיע לשיתוף פעולה אסטרטגי עם נמלים ביוון.
 
במפגש שהתקיים אתמול בנמל חיפה, אירח יו"ר הדירקטוריון- דוד חרמש את המזכיר הכללי במשרד הסחר הימי היווני, פרופ’ Ioannis (Jon) Tzoannos, שהוא אחד ממנכלי משרד הימייה היווני ובתחומי אחריותו הוא מוביל את כל נושא הסחר הימי בארצו. לאורח התלוו הקונסול היווני בחיפה מר קוסטס זינוביס, יחד עם נציג הנספח המסחרי משגרירות יוון מר איליאס גריוויאניס.
 
לפרופ' Tzoannos ניסיון אקדמי רב בתחום הנמלים התחבורה והסחר הימי. בסיור שערך אתמול בנמל הציג בפניו דוד חרמש את התהליך אותו עובר הנמל עם השינוי המבני.
 
חרמש הביע את רצונו להגיע לשיתופי פעולה עתידיים עם הנמלים הגדולים ביוון ובעיקר נמל פיראוס ואילו פרופ' Tzoannos השיב שחלק מהנמלים הגדולים ביוון מנוהלים עצמאית וחלקם אף נסחרים בבורסה היוונית ולפיכך יוזמה כזאת מצד הנהלת נמל חיפה אמורה להתבצע ישירות.
 
זאת ועוד האורח ציין בדבריו את המודל הייחודי של המערכת היוונית בכל מה שקשור לאחריות ישירה לניהול נושאי הימייה. לדבריו, באחריות המשרד כל האספקטים ללא כל מעורבות של משרדים אחרים כמו למשל, נושא החינוך הימי, יחסי העבודה ויחסי החוץ כולם תחת תחום אחריות אחד.
 
את המשלחת ליוותה לאורך כל ביקורה בישראל עו"ד גילה ליבר – גולן, יו"ר לשכת המסחר ישראל יוון. פרופ' Tzoannos הגיע לכנס שנערך בשבוע שעבר, אותו יזמו לשכת המסחר ישראל יוון יחד עם המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בינלאומי, בו התארח ממלא מקום ראש הממשלה ושר התמ"ת מר אהוד אולמרט.