נמל חיפה: לא הופנמו לקחי התאונה הימית בין סירת הנתב וספינת הדייג

יוסי רוזנטל, דובר נמל חיפה, מוסר כי לקחי התאונה הימית מהחודש שעבר עדיין לא הופנמו במלואם. לדבריו, פחות מחודש עבר מאז התאונה הימית הטראגית שבה התנגשו סירת הנתב של נמל חיפה וספינת דייג ובה קופחו חייהם של 3 דייגים וכבר נרשמו ביומני המשטרה,


00:00 ,03.06.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
יוסי רוזנטל, דובר נמל חיפה, מוסר כי לקחי התאונה הימית מהחודש שעבר עדיין לא הופנמו במלואם. לדבריו, פחות מחודש עבר מאז התאונה הימית הטראגית שבה התנגשו סירת הנתב של נמל חיפה וספינת דייג ובה קופחו חייהם של 3 דייגים וכבר נרשמו ביומני המשטרה, ביחידת השיטור הימי, מספר מקרי עבירה חמורים על חוקי השייט שעלולים היו להסתיים בצורה דומה :
  • ב- 5 במאי (שבועיים לאחר התאונה) כלי שייט של חיל הים חזר ממשימה ובדרכו להיכנס לנמל נתקל בפתח הנמל בספינת דייג שפרשה רשת וחסמה את נתיב השייט לנמל. חיל הים הגיש תלונה ליחידת השיטור הימי של המשטרה.
  • באותו יום, ספינת דייג אחרת פרשה רשת ליד רציף המכולות המזרחי, שהוא גם רציף המכולות העיקרי של הנמל, חסמה נתיב שייט ועכבה אונית מכולות גדולה של חברת "צים" שהייתה בדרכה להיקשר ליד אותו רציף. גם במקרה זה נמסרה הודעה ליחידת השיטור הימי באמצעות תצפית בנמל.
  • ב- 17 במאי נמצאה ספינת דייג שפרשה רשת בכניסה לנמל חיפה וחסמה את הכניסה לנמל.
  • ב- 20 במאי נמצאה סירת דייג ללא אורות ניווט אשר שייטה באזור פתח בנמל. גם הפעם נמסרה הודעה ליחידת השיטור הימי אשר הזניקה סירת שיטור אל סירת הדייג, שהספיקה בינתיים להיעלם מהמקום.

מר רוזנטל מסכם : " לקחי התאונה לא הופנמו, הכתובת עדיין על הקיר והטרגדיה הכל כך טרייה עלולה חלילה לחזור על עצמה ".