נמל חיפה יגייס 50 עובדים חדשים בשנת 2009

זאת בעיקר לטובת פתיחת מסוף כרמל. בכוונת חברת הנמל להטמיע את מערכת ה-TOSולסיים את המשא ומתן בעניין רכישת עגורנים למסוף כרמל החדש


00:00 ,23.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בעיקר לטובת פתיחת מסוף כרמל. בכוונת חברת הנמל להטמיע את מערכת ה-TOS ולסיים את המשא ומתן בעניין רכישת עגורנים למסוף כרמל החדש
 
נמל חיפה יקלוט בשנת 2009 כ-50 עובדים חדשים וזאת במסגרת פתיחתו של מסוף הכרמל החדש בנמל, כך מסר מנכ"ל חברת נמל מר מנדי זלצמן.
 
חברת הנמל אמורה לסיים בשנה הקרובה את המשא ומתן בעניין רכישת עגורנים למסוף החדש – עגורני גשר ועגורני שער, בשווי של כמה מאות מיליוני שקלים. פתיחת מסוף הכרמל תדרוש גם התאמת תשתיות של בתי המלאכה והמחסנים בעלות של 31 מיליון שקלים.
 
הנמל יטמיע השנה את מערכת ה-TOS למחשוב תפעול מסופי המכולות, כמו בכל הנמלים הגדולים בעולם בעלות של 63 מיליוני שקלים.
 
לבעיה המרכזית של נמל חיפה - "עורף" לאחסון מכולות – תגיע הקלה מסוימת באמצעות הארכת ערוגות האחסון ברציף המכולות, רציף המזרחי, בעלות של 170 מיליון שקל.
 
בתחילת 2009 תגיע לנמל חיפה הגוררת חדשה "אילן" שעלתה 66 מיליון שקלים וכן תירכש עוד סירת ניתוב וסירה לביטחון השוטף של הנמל. חברת הנמל תרכוש עוד עשרות מלגזות וכלים נגררים וכמו כן תשדרג ותעביר שני עגורנים לנמל הקישון בעלות של 22 מיליון שקלים. הדירקטוריון של חברת הנמל אישר את התוכנית כולה.