נמל היובל יחל לפעול ביום א' הקרוב

נמל היובל יחל לפעול, לתקופת הרצה, ביום א' הקרוב (8/5/2005). במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר בנמל אשדוד אמרה יו"ר חברת נמל אשדוד, איריס שטרק, כי נמל היובל יהיה נמל המכולות הממוחשב הראשון בישראל שיהיה תחת בקרה מלאה מקו המים ועד שער הנמל.


00:00 ,03.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד: זמן ההמתנה הממוצע של אוניות יקטן בשנה הקרובה ב- כ- 70%; פרוייקט היובל בנמל אשדוד הינו אחד מפרויקטי התשתית הגדולים במדינה, המוקם על ידי חברת נמלי ישראל (חנ"י) בעלות כוללת הנאמדת בכ- 2.9 מיליארד ₪.

נמל היובל יחל לפעול, לתקופת הרצה, ביום א' הקרוב (8/5/2005). במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר בנמל אשדוד אמרה יו"ר חברת נמל אשדוד, איריס שטרק, כי נמל היובל יהיה נמל המכולות הממוחשב הראשון בישראל שיהיה תחת בקרה מלאה מקו המים ועד שער הנמל. לדבריה, במערכת הממוחשבת TOS-Terminal Operation System, הפועלת בכ- 80 הנמלים המובילים בעולם, הושקעו כ- 6 מיליון דולר בחומרה ובהטמעה והיא תקנה  לנמל אשדוד יתרון משמעותי בתנאי השוק התחרותי בישראל.
 
לדברי שטרק, בהקמת הנמל יושקעו בסך הכול כשלושה מיליארד ₪ והוא אחד מפרויקטי התשתית הלאומיים הגדולים שנעשו בישראל בעשור האחרון. לדבריה, פתיחת הנמל במועד שתוכנן, כחודשיים לאחר הקמת חברת הנמל החדשה, הוא הישג ראשון של ההנהלה, שנעשה במסגרת הרפורמה בנמלים שבצעה ממשלת ישראל. לדבריה, פתיחת הנמל נעשית בזכות הירתמות עובדי הנמל, שאנו רואים בהם שותפים מלאים לעשייה ולהישג.
 
לדברי שטרק, פתיחת נמל היובל תבסס את מעמדו של נמל אשדוד כשער הכלכלי המרכזי של מדינת ישראל, וכאחד הנמלים המתקדמים באגן המזרחי של הים התיכון. מערכת השליטה והבקרה המתקדמת שהותקנה בנמל תנהל את פעילות הפריקה והטעינה מהאוניה בקו המים, את סדר פריקת המכולות ומיקומן ברציפי הנמל ובשטחי האחסון ועד לבקרה ממוחשבת של שער הנמל, שהקמתו תחל בקרוב.
 
לדברי שטרק, פתיחת 'נמל היובל' מהווה בשורה חשובה ללקוחות הנמל, ליבואנים ויצואנים המשתמשים בשירותיו. לדבריה, זמן ההמתנה הממוצע של אניות ירד מ- 15.3 שעות בשנת 2004 לכ- 4 שעות בממוצע כבר ב- 2006 וימשיך לרדת בעתיד, כך שזמן ההמתנה הממוצע של אניות יקטן בשנה הקרובה בכ-70%. כמו כן, זמני הפריקה והטעינה של אניות צפויים לרדת מהותית במהלך 2006. שטרק הוסיפה כי זמן המתנת המובילים בנמל יקטן בכ- 50% במהלך 2006.
 
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, אמר באירוע כי החברה גייסה באחרונה כ- 100 עובדים חדשים הנמצאים בשלבי הכשרה לקראת תחילת עבודתם בנמל. הוא הוסיף כי עד סוף השנה מתוכננים לגיוס כ- 100 עובדים נוספים ובכך יגיע מספר העובדים בנמל לכ- 1,300 איש. סגיס אמר עוד כי לצורך הפעלת 'נמל היובל' הוקצו עובדים אשר עברו הכשרה לעבודה בסביבת מחשוב מלאה של מערכת ה- TOS.
 
סגיס אמר עוד כי הפעלת הנמל הממוחשב תאפשר לשדרג משמעותית את השירות ללקוח ותיתן כלים לקבלת מידע ומעקב על-ידי הלקוח, ממשרדו, לגבי מצב המטען, זאת באמצעות מערכות On Line שפיתוחן יושלם עד סוף השנה. בין היתר יתאפשר ב- 2006 לקבל מידע  על מצב האוניה, פירוט מלא לגבי מכולות, מעקב אחר פעילות פריקה והטענה ועוד.
 
הנהלת נמל אשדוד הציגה את תחזיות הגידול בתנועת מטענים בנמל אשדוד לשנים הקרובות. היעד הוא להגדיל את היקף פעילות המכולות בנמל בכ- 30% שתסתכם בכ- 520 אלף מכולות בשנת 2006, תוך ניצול מלוא הפוטנציאל של מנופי הגשר החדשים ברציפי היובל. להערכת ההנהלה, בתוך כשנתיים עד ארבע שנים היקף הפעילות בתחום המכולות יהווה 50% מכלל הפעילות במכולות בנמלי ישראל. בתנועת המטענים הכללית הנהלת חברת הנמל צופה גידול של כ- 20% עד סוף 2006 ותגיע לכ- 17 מיליון טון בשנה. ההערכה היא שסך הכנסות הנמל יגדלו בשנת 2005 בכ- 15% בהשוואה לשנה קודמת ויסתכמו בכ- מיליארד ₪.
 
 
פרוייקט היובל בנמל אשדוד הינו אחד מפרויקטי התשתית הגדולים במדינה, המוקם על ידי חברת נמלי ישראל (חנ"י) בעלות כוללת הנאמדת בכ- 2.9 מיליארד ₪. השקעה זו הינה רק חלק מהתוכניות של חנ"י להשקיע בפיתוח הנמלים ב- 20 השנים הבאות, בהשקעה כוללת של כ- 10 מיליארד ₪, וזאת על מנת לתת מענה לגידול בהיקפי הסחר, לאפשר פקידת אניות מהדור החדש ולהמשיך ולשפר את רמת השירות.