נמל אשדוד: שורת צעדים להנצחת זכר הנרצחים בפיגוע בנמל

בתחילת השבוע התקיימה ישיבה בין נציגי הנהלת נמל אשדוד, בראשותו של שאול רותם - מנהל הנמל, עם משפחות נפגעי הפיגוע בנמל, שאירע במרץ השנה. בישיבה הוחלט על שורת צעדים להנצחת זכר הנרצחים, בשיתוף עם עירית אשדוד וביה"ס התיכון מקיף ה'


00:00 ,27.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
תוקם אנדרטה בכיכר במרכז העיר אשדוד; בכיכר בתוך הנמל ישתלו עצי זית לזכר הנרצחים; יוקם מונומנט זכרון בביה"ס מקיף ה' בשיתוף עם תלמידי מגמת אמנות

בתחילת השבוע התקיימה ישיבה בין נציגי הנהלת נמל אשדוד, בראשותו של שאול רותם - מנהל הנמל, עם משפחות נפגעי הפיגוע בנמל, שאירע במרץ השנה. בישיבה הוחלט על שורת צעדים להנצחת זכר הנרצחים, בשיתוף עם עירית אשדוד וביה"ס התיכון מקיף ה'.

סוכם כי, בשיתוף עם עירית אשדוד, תוקם אנדרטה בצומת מרכזית בשד' הרצל באשדוד, מול בית האופרה. האנדרטה תהיה מורכבת מ- 10 פיגומים בגובה 8 מטרים כל אחד, שיוצבו במעגל שקוטרו כ-20 מטר, ובמרכזם תונח אבן ירושלמית גדולה, עליה יחובר לוח מתכת מחורר, ועליו מחוגים שיורו על שעת הפיגוע.

עוד הוחלט כי הנצחה נוספת תהיה בכיכר מרכזית בתוך הנמל, בה ישתלו שמונה עצי זית עתיקים עם תאורה מתאימה.

נמל אשדוד: שורת צעדים להנצחת זכר הנרצחים בפיגוע בנמלהאנדרטה והכיכר תוכננו ע"י ישי וייל (בתמונה), מהנדס נמל אשדוד, ועוצבו ע"י הפסל האשדודי הותיק ברוך וונד.

ולבסוף, סוכם כי האמן פינטו סלומון, העובד בנמל, בסיוע תלמידי מגמת אמנות בביה"ס מקיף ה' באשדוד, יקימו מונומנט זכרון, בתוך חצר ביה"ס. הסרת הלוט מתוכננת לקראת מלאת שנה לפיגוע הרצחני.