נמל אשדוד: על חנ"י האחריות להסדרת חניון השער החדש; חנ"י בתגובה: זהו עניין תפעולי מובהק

כתבה שפורסמה השבוע באתר PORT2PORT על כוונתה של חנ"י להסדיר חנית משאיות בכניסה לנמל אשדוד, חשפה ויכוח נוקב שמתנהל בחודשים האחרונים בין הצדדים


00:00 ,24.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

כתבה שפורסמה השבוע באתר PORT2PORTעל כוונתה של חנ"י, כפי שהוצגה בועידת נשיאות איגוד לשכות המסחר, להסדיר חנית משאיות בכניסה לנמל אשדוד, חשפה ויכוח נוקב שמתנהל בחודשים האחרונים בין חברת נמלי ישראל לבין חברת נמל אשדוד בנושא.
 
בחברת נמל אשדוד. זעמו על חנ"י וטענו שהיא מנערת את האחריות מעליה, באמצעות כלי התקשורת, ומגלגלת אותו לפתחה של חברת נמל אשדוד. "פיתוח נמלי ישראל הוא תפקידה הבלעדי של חנ"י, ועליו היא מקבלת דמי שימוש. מכוח תפקידה הבלעדי, מחויבת חנ"י להסדיר את נושא חניון השער החדש, כפי שהיה באחריותה להסדיר את בניית השער, שהייתה ועודנה רצופה בקשיים", ציין דובר חברת נמל אשדוד בשיחה עם מערכת PORT2PORT.
 
"למען הסר ספק", ציין דובר חברת נמל אשדוד, "חברת נמל אשדוד דוחה בתוקף את הטענה כי נושא הרחבת החניון מצוי בתחום סמכותה או אחריותה, והיא שבה וחוזרת על דרישתה כלפי חנ"י להסדיר את החניון – ויפה שעה אחת קודם". לטענתו, חרף מכתבים ודיונים רבים בנושא, חנ"י סירבה זמן רב להקים החניון, למרות שנמצא בשטח שבאחריותה.
 
כזכור, בכתבה שפורסמה השבוע באתר PORT2PORT אישרה חברת נמלי ישראל כי באזור עורף נמל אשדוד עומד חניון לרשות נהגי המשאיות המכיל 50 מקומות חניה וכי בכוונתה לשפץ ולהרחיב החניון בעוד כ- 30 מקומות חניה למשאיות, כבר בחודש הקרוב. " חנ"י רואה בתפקידה לדאוג לכל הקהילה הימית ובכללה נהגי המשאיות וחברות ההובלה. על אף שזה תפקידה של חברת נמל אשדוד לטפל בנושא, חברת נמלי ישראל לא תאפשר כל פגיעה ברמת השירות הניתנת לנהגים וחברות ההובלה", מסר דובר חנ"י.
 
נציין כי פיתוח הנמלים הוא אכן תפקידה הבלעדי של חנ"י, אך נראה כי המחלוקת שנתגלעה עם חברת נמל אשדוד סביב נושא הרחבת ושיפוץ חניון המשאיות בכניסה לנמל נוגעת לשאלה האם מדובר בענין תפעולי, כפי שחנ"י טוענת, או שמא מדובר בפיתוח ואז, לטענת חברת נמל אשדוד, נופל הנושא תחת תחום האחריות הבלעדי של חברת נמלי ישראל.
 
בחנ"י, לעומת זאת, גורסים כי מתן שירות תפעולי ללקוחות הנמל, עליהם נמנים  נהגי המשאיות, הוא באחריות חברת נמל אשדוד ולפיכך הצבת חניון מתאים לשירותם הינו עניין תפעולי מובהק והינו בתחום אחריות חברת נמל אשדוד, ועליה לטפל בסוגיה זו וטובה שעה אחת קודם. "תפעול הנמלים הוא תפקידה של חברת נמל אשדוד ועל כך גם היא מקבלת אגרות מהמשתמשים", נמסר.
 
נראה כי שני הצדדים מסכימים שעם הפעלת השער החדש לנמל, אותו הקימה חברת נמלי ישראל, יעבור הנהג את תהליך הזיהוי השקילה והתיעוד המדויק של כל פרטי הכניסה והיציאה של המשאית משער הנמל תוך דקות ספורות ולכן הצורך במקומות חניה יופחת במידה ניכרת ויקוצרו משמעותית זמני ההמתנה באזור הנמל.