נמל אשדוד: עובדי התצפית דוחים השביתה ב-48 שעות

מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן התערב אמש אישית במשבר והבטיח לעובדי התצפית לסיים את הסחבת בתנאי עבודתם ביומיים הקרובים. חנ"י בתגובה: אנו פועלים באופן אינטנסיבי לקליטת עובדי התצפית


00:00 ,22.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן התערב אמש אישית במשבר והבטיח לעובדי התצפית לסיים את הסחבת בתנאי עבודתם ביומיים הקרובים. חנ"י בתגובה: אנו פועלים באופן אינטנסיבי לקליטת עובדי התצפית
 
אבי לוי, יו"ר האיגוד הארצי של קציני הים, ציין בשיחה הבוקר עם מערכת port2portכי לאחר התערבותו האישית של מנכ"ל משרד התחבורה, מר גדעון סיטרמן, במשבר יחסי העבודה של עובדי התצפית בנמל אשדוד, הוחלט לדחות את שביתת עובדי התצפית ב-48 שעות.
 
לדברי לוי, מנכ"ל משרד התחבורה הבטיח לכנס במהלך היומיים הקרובים את כל הגורמים הנוגעים בדבר במשרדו ולהוציא בתום דיון מרתוני החלטה חד משמעית וכן מתווה מדויק של לוחות זמנים אשר יבהירו את מצב עובדי התצפית ויסדירו את תנאי העסקתם. ככל הנראה בדיון בנושא ישתתפו מנכ"ל חנ"י שלמה ברימן, יו"ר חנ"י, יפתח רון טל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד שוקי סגיס וכן יו"ר האיגוד הארצי של קציני הים, אבי לוי.
 
כזכור, אבי לוי, הודיע אתמול לוועד עובדי התצפית בנמל אשדוד על מימוש הודעת סכסוך עבודה ועל שביתה שהיתה אמורה להתחיל היום בנמל אשדוד. לדברי לוי, הסיבה להשבתת עבודת התצפיתנים היא סחבת ארוכה הנוגעת לעניין העסקת התצפיתנים באשדוד כעובדי חברת נמלי ישראל (חנ"י).
 
מחברת נמלי ישראל נמסר בתגובה כי היא פועלת באופן אינטנסיבי להעברת האחריות להפעלת התצפית מנמל אשדוד לחברה ולקליטת עובדי התצפית. "דירקטוריון החברה נתן 'אור ירוק' לקידום המהלך והחברה עושה ומחויבת להשלמת התהליך והיא קוראת לכל הנוגעים בדבר לפעול בשיתוף פעולה מלא ואמון הדדי, ולא בדרך של נקיטת צעדים חד צדדיים מיותרים".
 
עוד נמסר מהחברה כי מדובר בהליך מורכב, שלא יכול להתבצע כלאחר יד, הדורש שיתוף פעולה, היערכות והסדרה של מכלול נושאים בהם - הסדרת נוהלי תפעול, הגדרת תפקידים וסמכויות והסדרת זכויות העובדים במסגרת הסכם עבודה קיבוצי. ולעניין זה, ביקשו לציין בחנ"י, טיוטת הסכם קיבוצי הועברה כבר למזכיר האיגוד הארצי לקציני הים.