נמל אשדוד: נחנכה האנדרטה לזכר עשרת חללי פיגוע הטרור

האנדרטה מנציחה את עשרת הנופלים בפיגוע הטרור שאירע בנמל אשדוד ב-14 במרץ 2004


00:00 ,14.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

האנדרטה מנציחה את עשרת הנופלים בפיגוע הטרור שאירע בנמל אשדוד ב-14 במרץ 2004
 
בטקס רב משתתפים, במעמד השר לביטחון פנים ח"כ אבי דיכטר, ראש העיר אינג' צבי צילקר, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, מ"מ ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, חברי מועצת העיר, הנהלת נמל אשדוד, עובדי הנמל והמשפחות  השכולות – נחנכה האנדרטה המיוחדת, המנציחה את עשרת הנופלים בפיגוע הטרור שאירע בנמל אשדוד ב-14 במרץ 2004 ואלה שמותיהם: גיל (ז'ילו) אבוטבול, אבי אברהם, דניאל אסולין, ציון דהן, אופיר דמארי, משה הנדלר, מוריס טובול, אבי סוויסה ושני אזרחים נוספים, מזל מרציאנו ופנחס זילברמן זיכרונם לברכה.
 
השר לביטחון פנים, אבי דיכטר נזכר בתקופת הפיגוע ובצער רב אמר כי, "אני זוכר את תחושת הכישלון שבה הצליחו 2 מחבלים לחדור אל לבה של אשדוד – אל הנמל". דיכטר אמר כי אשמתם היחידה של הנפגעים הייתה בגלל היותם יהודים אך האויב "לא ניצח אותנו, לא מנצח אותנו ולא ינצח אותנו" כמאמר השיר שכתבה נעמי שמר.
 
מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס ציטט את דברי יצחק רבין ז"ל שאמר באחד מטקסי ההנצחה לזכר הנופלים, "המעט שאנו החיים יכולים לגמול לחברינו המתים, הוא הזיכרון וההנצחה ההולך אחריהם איתנו" והדגיש כי "כולנו עומדים כאן ועכשיו, בטקס הסרת הלוט מהאנדרטה לזכר חללי הפיגוע בנמל, משום שזיכרונם מוטמע בנו, יום יום, שעה שעה".
 
ראש העיר אינג' צבי צילקר ציין כי "הפיגוע כוון לנמל אשדוד בשל היותו אחד מהמקומות האסטרטגיים ביותר במדינת ישראל" ו"בבת אחת ירדה אבלות על העיר אשר בה כל אחד מכיר את רעהו".
 
הטקס התקיים במתחם האנדרטה החדשה, בצומת הדרכים שד' הרצל ושד' בן גוריון, בואכה לנמל. האנדרטה המיוחדת, פרי עיצוב ותכנון של האדריכל ישי וייל, בנויה ממסילת ברזל ענקית המונחת באלכסון על שני עמודי בטון ערומים. מסילת הברזל חצויה ויוצרת תחושה של שבר המסמל את האובדן. מעל השבר מעופפות להן עשר ציפורים צחורות ועל קיר הבטון חקוקים שמותיהם של עשרת ההרוגים. האנדרטה גדולה ומרשימה בהיקפה והיא עומדת בלב מתחם ירוק, מדושא ונטוע עצי נוי, פרי תכנונה של מעצבת הנוף גב' יהודית מלמן.