נמל אשדוד: משא ומתן לגבי עבודה ביום הבחירות

ועדי העובדים מתכוונים להשבית את העבודה. דורשים 300% על העבודה ביום השבתון פלוס פרמיות. נמשכת מצוקת הידיים העובדות בנמל – 13 אוניות ממתינות לפריקה


00:00 ,27.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדי העובדים מתכוונים להשבית את העבודה. דורשים 300% על העבודה ביום השבתון פלוס פרמיות. נמשכת מצוקת הידיים העובדות בנמל – 13 אוניות ממתינות לפריקה
 
למערכת port2port נודע כי בדקות האחרונות מתנהל משא ומתן בין הנהלת נמל אשדוד לבין ועדי העובדים בנמל על מנת לקבע את נהלי העבודה עבור יום הבחירות שיתקיים מחר, יום שלישי, 28 במרץ, שהוא כידוע יום שבתון.
 
לידינו הגיע מכתב מוועד תפעול וציוד מכני המופנה אל כלל עובדי התפעול וציוד מכני, ובו נכתב כי הנהלת הנמל סירבה להיעתר לדרישות העובדים ביום השבתון – 300% על יום עבודה פלוס פרמיות, אלא הסכימה לשלם 200% ללא כל פרמיות, כנהוג בשאר מקומות העבודה בישראל.
 
מכיוון שהנהלת הנמל ענתה בשלילה לדרישות העובדים, כך על פי המכתב, הודיע ועד התפעול וציוד מכני כי העובדים אינם מגיעים לעבודה מחר.

 
איזקוב מתריע על מצוקת ידיים

בתוך כך, בהמשך למכתבו של ראובן צוק משבוע שעבר על מצוקת כוח אדם בנמל אשדוד, הגיע אלינו מכתבו של יוני איזקוב, מנכ"ל קוראל שירותי ים, על מצוקת ידיים בנמל בימים אלו ממש הממוען לשוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד.
 
מנכ"ל קוראל שירותי ים מתריע על מצוקת הידיים ומספר כי ברגעים אלו ממש ממתינות 13 אניות מטען על עוגן מחוץ לנמל. איזקוב מספר במכתבו על מפעל "טית בית" אשר הפסיק את פעילות הייצור שלו עקב אי-קבלת פולי סויה הממתינים לפריקה על אוניית ג'ורג'ט K המעוכבת בנמל.
 
איזקוב גם מאזכר את בעיית המשפכים בנמל שטרם תוקנה, ומתריע כי מצב הידיים העובדות בנמל חמור, במיוחד לאור חג הפסח הקרב. 

נמל אשדוד: בימים האחרונים יש פעילות שיא

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "הימים האחרונים מתאפיינים בפעילות שיא בנמל אשדוד.  החל מהיום בבוקר הגיעו לנמל אוניות בהיקף גדול מאוד ובפרק זמן קצר ועל כן חל עיכוב בעגינת האוניות למטרות פריקה וטעינה. כל רציפי הנמל נמצאים בתפוסה מלאה והיקף עבודת הידיים גדל בהתאם.

"יחד עם זאת, הנהלת הנמל פועלת במספר מישורים על מנת להיערך בהתאם  ולהעניק את השירות הטוב ביותר ללקוחותיה. הנהלת הנמל עושה מאמצים רבים על מנת לקיים עבודה תפעולית גם ביום הבחירות, על אף היותו יום שבתון. בנוסף, פנתה החברה למשרד התמ"ת על מנת לקבלת היתר מיוחד להרחבת השעות הנוספות המוקצות לכל עובד ופועלת לגייס את כוח האדם המירבי לעמידה במשימות אלה".