נמל אשדוד: מודל לניהול דינאמי של סיכונים תפעוליים ודרישות רגולציה

נציג של חברת נמל אשדוד השתתף כנס מערכות הובלה משולבות Intermodal Africa 2008 והציג מודל שפותח בנמל למימוש וליישום מושכל של היכולות החדשות בנמלי ים ובמסופי מכולות


00:00 ,17.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נציג של חברת נמל אשדוד השתתף כנס מערכות הובלה משולבות Intermodal Africa 2008 והציג מודל שפותח בנמל למימוש וליישום מושכל של היכולות החדשות בנמלי ים ובמסופי מכולות
 
ד"ר יהודה היימליך, מנהל פיתוח עסקי ואיכות הסביבה בחברת נמל אשדוד, השתתף בכנס מערכות הובלה משולבות (תובלה ימית, תובלה ברכבת ומשאית), Intermodal Africa 2008, שנערכה בגאנה שבאפריקה. ד"ר היימליך נשא דברים במליאת הכינוס והציג מודל שפותח בנמל אשדוד, לניהול דינאמי של סיכונים תפעוליים ודרישות רגולציה, בנמלים ובמסופי מכולות.
 
המודל המוצע מבוסס על משדרי וגלאי RFID ואחרים, "מנוע חוקים" ומערכת שליטה המנטרת באופן רציף את הפעילות התפעולית בנמל - שולטת, מתריעה ומייצרת תגובות מובנות על פי כללים, כל אימת שמתגלית חריגה מתוואי הפעילות הרגיל של הנמל. החיבור בין עולם הערכת הסיכונים לניהול הפעילות התפעולית בנמל, לפני אירוע ולאחריו, בסביבה שבה מוקדי הסיכון (המכולות) ניידים והכול נתון תחת מגבלות רגולטוריות - הוא חדש בתעשייה.
 
חברות תובלה ולוגיסטיקה בינלאומיות כמו Schenker מגרמניה, Zebra מארה"ב ואחרות מטמיעות משדרי וגלאי RFID במערכות תובלה, לשליטה ובקרה און-ליין של התהליכים הלוגיסטיים. חברת Navis הציגה בכינוס מודול חדש לשילוב משדרי וגלאי RFID במערכת TOS בנמלי ים והראתה פיילוט המותקן באחד הנמלים בארה"ב.
 
ד"ר יהודה היימליך ציין כי "יכולות איתור וזיהוי של מטענים בתנועה מאפשרים הצגה ויזואלית, בזמן אמת, של מכולות בתנועה על גבי גוררים בהעברה לערוגה ובתוך הערוגה. על מנת לנצל יכולת זו לצרכים וליתרונות תפעוליים יש לפתח אפליקציות BI ומערכות תומכות החלטה המתאימות לניצול עושר הנתונים החדש. המודל המוצע לניהול סיכונים תפעוליים ודרישות רגולציה הוא אחד הדרכים למימוש וליישום מושכל של היכולות החדשות בנמלי ים ובמסופי מכולות"