נמל אשדוד: יום פתוח ביום העצמאות

במסגרת היום הפתוח, שיערך בשיתוף חיל הים, יוצגו תערוכות של כלים מכניים, מנופים ואוניות. המבקרים בנמל יוכלו לבקר בביתני ההסברה של הנמל ושל חיל הים


00:00 ,21.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת היום הפתוח, שיערך בשיתוף חיל הים, יוצגו תערוכות של כלים מכניים, מנופים ואוניות. המבקרים בנמל  יוכלו לבקר בביתני ההסברה של הנמל ושל חיל הים
 
לרגל חגיגות ה-61 למדינת ישראל עורכת חברת נמל אשדוד יום פתוח לקהל הרחב זו השנה השנייה. ביום העצמאות, יום רביעי, 29 באפריל, יערוך הנמל יום פתוח בין השעות 9:00 – 14:00. פתיחת השערים החגיגית הינה פרי של שיתוף פעולה בין נמל אשדוד ובין חיל הים, במסגרתו יוכל הקהל הרחב להכיר את הנמל ולהסתובב בין מתקניו החדישים.
 
במסגרת זו תתקיים ברציף נמל איתן החדש, רציף מספר 23, תצוגה מרהיבה של ציוד מכני, המשמש לתפקודו השוטף של נמל, הכוללת מנופים, עגורנים, מלגזות, גוררות, סירות נת"ב ועוד. בנוסף, תתקיים בנמל תערוכת ספינות השייט של חיל הים. בימת המופעים של הנמל תארח את להקת התקשוב של צה"ל והרכבים מוסיקליים של העיר אשדוד.
 
המבקרים בנמל אשדוד יוכלו לבקר בביתני ההסברה של הנמל ושל חיל הים וליהנות מהדרכה, המלווה בצפייה בסרטים, המסבירים ומפרטים את פעילות הנמל ואת יכולותיו של חיל הים. בנוסף, יוכלו אורחי הנמל לסייר ולהכיר, בין היתר, את רציף המכולות ואת מנופי הגשר החדישים המסוגלים לפרוק אוניות גדולות ביותר הפוקדות את נמלי הים התיכון.
 
לדברי ניצב בדימוס יעקב רז, יו"ר חברת נמל אשדוד, "נמל אשדוד הוא נכס לאומי ומקור גאווה לעיר אשדוד ולמדינת ישראל בכלל. ביום העצמאות, יום בו אנו חוגגים את קיומנו ואת הישגינו הרבים כמדינה, אנו מזמינים את הקהל הרחב להכיר ולהתרשם מיכולות נמל אשדוד בים וביבשה. התוכנית המגוונת, שהרכבנו יחדיו, מאפשרת לציבור הרחב ליהנות מסיור חווייתי ומרתק בנמל אשדוד".
 
לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "בשנה שעברה פתחנו את שערי נמל אשדוד בפעם הראשונה ו-45 אלף איש הגיעו לשערי הנמל. לאור ההצלחה וההיענות הרבה החלטנו גם השנה לאפשר לקהל הרחב להכיר את נמל אשדוד ואת תרומתו המשמעותית למדינה. גם השנה אנחנו מזמינים את הקהל הישראלי לבוא ולבקר בהמוניו בנמל אשדוד ולחגוג יחד עם עובדי הנמל וחיל הים  את יום העצמאות למדינת ישראל".