נמל אשדוד חונך שער כניסה חדש לנמל

השער יופעל באופן זמני, עד להשקת השער במסגרת פרוייקט "השער החדש" הצפוי להסתיים בעוד שנתיים; השער הזמני, הממוקם צפונית לשער 2, צפוי להפחית באופן דרסטי את העומס על השערים; השער יציע שישה מסלולי כניסה ואילו שער 2, ששימש עד עתה לכניסה ויציאה יישמש ליציאה בלבד


00:00 ,01.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
השער יופעל באופן זמני, עד להשקת השער במסגרת פרוייקט "השער החדש" הצפוי להסתיים בעוד שנתיים; השער הזמני, הממוקם צפונית לשער 2, צפוי להפחית באופן דרסטי את העומס על השערים; השער יציע שישה מסלולי כניסה ואילו שער 2, ששימש עד עתה לכניסה ויציאה יישמש ליציאה בלבד

נמל אשדוד פותח באופן זמני, החל מהיום, שער כניסה חדש לנמל, בכדי להקל על העומס הרב בשערים, שבא לידי ביטויו בשנים האחרונות ובפרט בחודשים האחרונים, לאור היקפי מטען הולכים וגוברים. השער צפוי לשרת את לקוחות הנמל באופן זמני, עד שיוקם שער מודרני ומתקדם ביותר, במסגרת פרוייקט "השער החדש" – פרוייקט הצפוי להסתיים בעוד כשנתיים.

בשער החדש שנפתח היום ישנם שישה מסלולי כניסה, כאשר בשלב הראשוני יחלו לפעול רק חלק מהמסלולים, וכחודש מהיום צפויים לפעול כל ששת מסלולי הכניסה בו זמנית. במקביל תוקם כיכר חדשה, במערכת הכבישים הפנים נמלית שתנתב את היוצאים אל שער 2 שיחסם ליציאה בלבד.

כזכור, שער 2, הממוקם דרומית לשער החדש, שימש עד עתה כשער הכניסה והיציאה המרכזי לנמל.

נמל אשדוד, שדרכו עוברים למעלה מ- 75% ממוצרי היבוא של מדינת ישראל, נאלץ בחודשים האחרונים להתמודד עם עליה דרסטית בכמות הכניסות לנמל. בשנים האחרונות נוצר לחץ הולך וגובר על שער הכניסה ובחודשים האחרונים, כתוצאה מהשביתות שהיו במשק ובנמלים, נרשם שיא בכמות הכניסות לנמל – 1000 משאיות במשמרת א' ו- ב' לעומת, ממוצע של 500 משאיות ביום.

נמל אשדוד חונך שער כניסה חדש לנמלהעליה המשמעותית של הרכבים המבקשים להיכנס בשערי הנמל, בימים ובשבועות האחרונים, חייבה את מחלקת הבטחון בנמל, בראשותו של קב"ט הנמל, ברנרד בן ישי, להתמודד עם העומס, כשמצד אחד הם מחוייבים להמשיך את קצב זרימת הרכבים ומצד שני, לשים דגש רב על ההיבט הבטחוני. גורמים בנמל שיבחו את התנהלותה של מחלקת הבטחון, תחת הלחץ הרב על שערי הכניסה.

שאול רותם, מנהל הנמל, אמר כי השער הזמני יהוה נדבך חשוב בשיפור השירות לנכנסים והיוצאים בשערי הנמל. לדבריו, הוא ישפר באופן מהותי את הטיפול בנהגי המשאיות ובכל באי הנמל באשר הם, כך שתהליכי הכניסה והיציאה יזרמו בצורה "חלקה" בהרבה. "אנו צופים שיפור דרמטי ברמת השירות בשער הכניסה, אך זהו רק סימן לבאות. לכשיושלם פרוייקט השער החדש, הנמל יצטייד במיטב הטכנולוגיה מה שיאפשר לנו לספק שירות מהמתקדמים בעולם ולהפחית את זמן ההתנה בשערי הנמל לרמה מינימלית".

לציון פתיחתו של השער החדש, שהוא כאמור זמני, יוענק היום פרח ותשורה סמלית לכל אחד מהבאים. יגאל בן זיקרי, דובר הנמל, ציין כי התשורה והפרח יוענקו לאות הוקרה ותודה על הסבלנות וההבנה של נהגי המשאיות שנאלצו להמתין בשערי הנמל, בימי עומס בהם היה לחץ תפעולי.