נמל אשדוד: הוטמעה מערכת מידע לבינה עסקית

חברת נמל אשדוד הטמיעה מערכת מידע BI מתוצרת Cognos במסגרת פרויקט רב שנתי המוערך בכ-800 אלף שקל


00:00 ,22.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד הטמיעה מערכת מידע BI מתוצרת Cognos במסגרת פרויקט רב שנתי המוערך בכ-800 אלף שקל
 
חטיבת מטה ומחשוב בחברת נמל אשדוד הטמיעה מערכת מידע לבינה עסקית (BI) של חברת COGNOS במסגרת פרויקט רב שנתי המוערך בכ-800 אלף שקל. המערכת נבנתה בתצורה של פורטל ומשמשת ככלי עזר לדרג הניהולי הבכיר בחברה במעקב מקוון אחר ביצוע יעדי החברה והתוכנית האסטרטגית שלה.
 
הפורטל הארגוני בנוי מלשוניות, המייצגות את החטיבות השונות בחברה, כאשר לכל חטיבה בחברה הוגדרו יעדים כמותיים מדידים, המיוצגים במערכת באמצעות גרפים שונים לוחות מחוונים (Dash Boards). המערכת אוספת את המידע התפעולי מבסיס הנתונים של מערכת ה-Data Warehouse, ואת נתוני ה-Back Office ממודול ה-BW של מערכת ה-ERP - SAP.
 
במערכת הוגדרו כ-300 מדדים המתעדכנים מדי מספר דקות. לדברי איציק בלומנטל, סמנכ"ל מטה ומחשוב בחברת נמל אשדוד, "המערכת מאפשרת להנהלת החברה להתעדכן באופן מיידי ומתמשך בביצועי החברה. עדכונים אלה מאפשרים את ייעול המעקב אחר ביצוע תוכניות העבודה, העמידה ביעדי התקציב והתוכנית האסטרטגית. כך, למשל, ניתן לבצע חקר נתונים (Drill Down) מתוך בסיסי הנתונים התפעולים ולהציג באמצעות הקוביות האנליטיות, שנבנו, את נתוני התפוקות של עובד בודד בזמן אמיתי. המדדים נבנו בצורה היררכית, המאפשרת את הצגתם הסלקטיבית לכל ממונה, בהתאם לתחום אחריותו".
 
בחודשים הקרובים ייושם השלב הבא במערכת שילוב המפה האסטרטגית של החברה במערכת המידע. המפה נבנתה על פי מתודולוגיה של גיליון הישגים מאוזן (Balanced Score Card), תוך קישור המדדים אליה. באופן זה יוכלו ההנהלה ודירקטוריון החברה לבצע מעקב שוטף אחר ביצועי החברה והעמידה בתוכנית האסטרטגית.
 
בהקמת המערכת השתתפו עובדי חטיבת מטה ומחשוב של חברת נמל אשדוד, חברת Data Mine, כחברה המיישמת וחברת ארגו, כחברה המייעצת.