נמל אשדוד: גננות למען חיזוק הקשר עם הקהילה

חברת הנמל תפעיל בשנת הלימודים הבאה תוכנית ניסיונית במרכזה העמקת החינוך הסביבתי של הילדים, בדגש על קשרי אדם - סביבה וים במספר גני ילדים בעיר


00:00 ,09.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הנמל תפעיל בשנת הלימודים הבאה תוכנית ניסיונית במרכזה העמקת החינוך הסביבתי של הילדים, בדגש על קשרי אדם - סביבה וים במספר גני ילדים בעיר
 
חברת נמל אשדוד אירחה (ביום חמישי האחרון) גננות מ-14 גני ילדים בעיר, יחד עם מנהלת מחלקת הגננות בעיר, תקווה ברם ושלוש מפקחות ממשרד החינוך, אילנה פרידמן, מרים פרנקו ונירה בן הדור. הביקור התקיים במסגרת יוזמה של חברת הנמל, בשיתוף מחמל"י (המרכז לחקר יונקים ימיים), עיריית אשדוד ואיגוד ערים לאיכות סביבה חבל יבנה, לפיתוח תוכנית חינוכית ייחודית לאשכול הגנים הירוקים בעיר.
 
במרכז התוכנית, העמקת החינוך הסביבתי של הילדים, בדגש על קשרי אדם - סביבה וים. המטרה היא להפעיל בשנת הלימודים הבאה תוכנית ניסיונית זו בכ-14 גנים, העוסקים כבר כיום בפיתוח תפיסות ירוקות של שמירה על הסביבה, מודעות אקולוגית, וצמצום הנזק הנגרם ע"י האדם.
 
הייחוד בתוכנית זו היא העמקת הקשר לסביבה הימית בכלל, על שלל בעלי החיים שלה, ובפרט הקשר ליונקים הימיים החיים באזורינו - דולפינים ולווייתנים. כמו כן, במסגרת התוכנית יבחן הקשר המורכב שבין האדם והים, והאופן בו הוא בא לידי ביטוי בנמל - החשיבות שלו לסחר ופעילות האנושית בכלל, ולעיר אשדוד בפרט.
 
התוכנית תכלול הכשרה מפורטת וייחודית לגננות, אשר פותחה על ידי עמותת מחמל"י, פיקוח ותכנים סביבתיים, הכרות עם עולם הים וכן סיורים בנמל.
 
לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, מדובר בפרויקט משותף ומבורך בין חברת נמל אשדוד לבין משרד החינוך. כחברה החותרת באופן מתמשך למצוינות בשירות ולשיפור מתמיד, אנו חשים מחויבות לשמש דוגמא למצוינות גם בקרב הקהילה בה אנו פועלים, להגביר את המודעות ולחזק הקשר בקרב הדור הבא בין האדם לים.