נמל אשדוד אירח את בית הספר" שקמים" במסגרת תוכנית הלימודים המשותפת

אתמול ביקרו 120 תלמידי כיתות ה', ו' מבית הספר "שקמים" באשדוד בנמל אשדוד. הביקור היה חלק מפרויקט אימוץ בית הספר על ידי נמל אשדוד, זאת במסגרת חיזוק הקשרים שבין הנמל והקהילה בעיר אשדוד


00:00 ,10.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
אתמול ביקרו 120 תלמידי כיתות ה', ו' מבית הספר "שקמים" באשדוד בנמל אשדוד. הביקור היה חלק מפרויקט אימוץ בית הספר על ידי נמל אשדוד, זאת במסגרת חיזוק הקשרים שבין הנמל והקהילה בעיר אשדוד. תלמידי בית הספר "שקמים" עוסקים ויעסקו במהלך השנה כולה בהיבטים שונים ומגוונים של עבודת הנמל בכלל, והקשר ההדוק שבין הנמל ובין העיר אשדוד, בפרט.
מעבר ללימודים פרונטאליים בכיתה על ההיסטוריה של הנמל, תרומתו לפיתוח אשדוד, מרכזיותו בכלכלה הלאומית, אופן הבנייה וההקמה שלו, תהליך העבודה ופיתוחו בעתיד (בעיקר נמל היובל), עוסקים התלמידים בפעילויות יצירה מתחומי תרבות שונים, כמו למשל מחול, דרמה, קולנוע, אומנות פלסטית, מחשבים ועוד, הנוגעים בהיבטים שונים של עבודת הנמל.

כמו-כן, מקיימים התלמידים שורה של מפגשים עם עובדי הנמל בתפקידים שונים בעבר ובהווה, לומדים להכיר ביטויים שונים באמנות של חיי נמל וים – בין השאר יקיימו בבית הספר תערוכת אומנות העוסקת בנושאי נמל וים – ואף יציגו הן בנמל והן בבית הספר את העבודות שיעשו במהלך השנה.

הביקור בנמל החל במופע אומנותי של תלמידי ביה"ס "שקמים". התלמידים נמל אשדוד אירח את בית הספר" שקמים" במסגרת תוכנית הלימודים המשותפתהציגו קטע מוסיקלי ומסכת המתארת את הקשיים והלבטים שהיו לשתי קבוצות הפועלים מהם הורכב גרעין העובדים של הנמל - מעל חמש מאות פועלים שעסקו בבנייתו בשנים1961-1965 וכשלוש מאות פועלים מנמלי יפו ותל אביב, נמלים שנסגרו עם הפעלת נמל אשדוד. לאחר ההצגה קיימו התלמידים שיחה עם דובר הנמל, מר יגאל בן זיקרי, שעמד בדבריו על הקשר ההדוק שבין הנמל והעיר בעבר ובהווה.

שיאו של היום בנמל היה סיור בכל רציפי הנמל ומבט מקרוב בעבודה המתנהלת בו במרץ ברציפים השונים. כן ביקרו התלמידים במחסן כלי העבודה – בו הם ראו חלק מהציוד (שרשראות, כבלים, שקלים, ווים וכיו"ב) המשמש לעבודות הפריקה והטעינה, בנמל היובל ההולך ונשלם וברציף מחלקת הים, שם זכו התלמידים לראות מקרוב תמרון אוניה הנקשרת לרציף.

בסופו של היום ענו נציגי הנהלת הנמל לשאלות הרבות של התלמידים שהתלהבו מאוד מהביקור. מר יגאל בן זיקרי סיכם ואמר כי הייתה זו התחלה מוצלחת לפרויקט חשוב ומבורך. את הפרויקט כולו מלווה דרור אסנת, המסיים בימים אלה לכתוב עבודת דוקטורט העוסקת בהיסטוריה החברתית של פועלי נמל אשדוד.