נמל אשדוד: אוניית הנוסעים MSC Splendida עגנה בנמל

אוניית הנוסעים הגיעה לראשונה לנמל אשדוד והתקבלה ע"י שר התחבורה, הנהלת חברת נמל אשדוד וראש העיר אשדוד. על סיפונה כ-3,500 נוסעים ו-1,400 אנשי צוות


00:00 ,10.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

אוניית הנוסעים הגיעה לראשונה לנמל אשדוד והתקבלה ע"י  שר התחבורה, הנהלת חברת נמל אשדוד וראש העיר אשדוד. על סיפונה כ-3,500 נוסעים ו-1,400 אנשי צוות
 
חברת נמל אשדוד ערכה אתמול קבלת פנים חגיגית לאניית הנוסעים הגדולה והמפוארת MSC Splendida, שהגיעה בפעם הראשונה לנמל אשדוד.
 
האירוע נערך במעמד שר התחבורה, מר ישראל כץ, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, ניצב בדימוס יעקב רז,  מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, מר אנטוניו פרדיסו, מנהל השיווק בחברת MSC, וחברי הנהלת חברת MSC ישראל המייצגת את האונייה בישראל. במסגרת קבלת הפנים התקיים גם טקס החלפת מגינים עם רב החובל של האנייה, קפטן Mattia Manzi.
 
האונייה המפוארת, שהושקה לפני מספר חודשים, הגיעה לנמל אשדוד כשעל סיפונה כ-3,500 נוסעים ו-1,400 אנשי צוות.
 
אוניית MSC Splendida שנבנתה בחודש יולי 2009 הן האוניות הגדולות ביותר שנבנו מעולם עבור חברה אירופאית. כל אחת מהן שוקלת 138,000 טון, אורכה 335 מטר ורוחבה 38 מטרים.
 
לדברי ניצב בדימוס יעקב רז, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אמר במהלך האירוע כי "חברת נמל אשדוד רואה חשיבות רבה בביקורי אניות הנוסעים, במיוחד בהיבט הלאומי. כל אניית תיירים העוגנת בישראל טומנת בחובה אפשרויות תעסוקה רבות למגוון רחב של נותני שירותים בענף התיירות. מדובר בהכנסה משמעותית של מטבע חוץ למדינת ישראל ובעידוד יצירת מקומות תעסוקה, דבר המקבל משנה חשיבות בתקופה הכלכלית בה אנו מצויים".
 
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, ציין כי "לנמל אשדוד הצטרפו בחודשים האחרונים קווים חדשים של אניות נוסעים, וביניהם, קרוזים של חברת MSC. אנו רואים בביקורי האניות כנושא בעל חשיבות עליונה ולכן שמנו בראש סדר העדיפויות שלנו את נושא שיפור השירות ללקוחות והרחבת הפעילות בתחום אניות הנוסעים. נמשיך לפעול גם בעתיד, על מנת לייעל את חווית ההפלגה לציבור הנוסעים".
 
לדברי יוסי שטר, מנהל מחלקת התיירות ב- MSC ישראל, "הצי החדיש של MSC Cruises הוא תוצאה של השקעה מתמשכת של 5.5 מיליארד דולר שהחלה בשנת 2003. החברה גאה להציג לעולם את הצי המודרני ביותר, הכולל 11 אוניות חדישות ומפוארות, וצפוי לארח במהלך השנה הקרובה כ-1.2 מיליון תיירים".
 
עדני סימקין , מנכ"ל MSC ישראל, ציין כי "אוניות הנוסעים של החברה פקדו את נמלי ישראל בקו שבועי קבוע לנמלי הים התיכון, שהופסק בשנת 2000 עם פרוץ האינתיפאדה. מאז, גדל צי אוניות הנוסעים של MSC, לאור חשיבות שוק תיירות הנוסעים בישראל. אנו מקווים ש-MSC תחזור לפקוד את ישראל בקו קבוע כבעבר. חברת MSC הינה הלקוח הגדול של נמל אשדוד בתחום המכולות, ואירוע זה הינו נקודת ציון נוספת במערכת השירותים שאנו נותנים ללקוחותינו".
 
מחברת נמל אשדוד נמסר עוד כי בשנת 2008 פקדו את הנמל 104,660 נוסעים, ובשנת 2009 זינק מספר הנוסעים הפוקדים את הנמל ל- 168,471 נוסעים בשנה, זאת לעומת 204 נוסעים בלבד אשר פקדו את נמל אשדוד בשנת 2004, טרם ביצוע הרפורמה בנמלים.