נמל אשדוד: אונייה חולצה מלב ים לתוך הנמל בגובה גלים של 7 מטרים

במנוע הראשי של אוניית Carmel Ecofresh התגלתה תקלה אשר הצריכה נקיטת פעולה מיידית. לאחר תמרון מורכב בים סוער הצליחה האונייה להיכנס לתחום שובר הגלים ולצאת מכלל סכנה


00:00 ,03.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

במנוע הראשי של אוניית Carmel Ecofresh התגלתה תקלה אשר הצריכה נקיטת פעולה מיידית. לאחר תמרון מורכב בים סוער הצליחה האונייה להיכנס לתחום שובר הגלים ולצאת מכלל סכנה
 
ביום רביעי האחרון, בעיצומו של מזג האוויר הסוער, אונייה חולצה מלב ים לתוך נמל אשדוד. בשעות אחר הצהרים רב חובל אפרים מרקוביץ, שלח קריאה לתצפית נמל אשדוד על כך שיש בעיה במנוע ראשי של אוניית Carmel Ecofresh וכי המנוע יכול לתפקד רק לעוד מספר שעות ספורות בלבד.
 
מחברת נמל אשדוד נמסר כי תנאי מזג האוויר הקשה ששררו והתחזית להרעה נוספת במהלך הלילה, סיכנו את האונייה ואת את האנשים שעליה במקרה שמנוע האונייה היה מפסיק לתפקד. במקרה כזה לא היה ניתן למנוע מהאונייה להתרסק אל החוף או לפגוע בכלי שיט אחר בסביבה ואפילו להתהפך ולטבוע.
 
למרות שתנאי מזג האוויר לא אפשרו יציאה לים כשעוצמת הרוח 50 קשר וגובה גלים 7 מטר, החליטו בחברת נמל אשדוד לאפשר לאונייה להיכנס לתחום שובר הגלים בכוחות עצמה, על מנת לא לסכן חיי אדם ורכוש.
 
בזמן זה עלה הנתב מוריס מור לאונייה ותוך כדי תמרון מורכב שבמהלכו המנוע הפסיק לעבוד והרוח בעוצמה של 50 קשר, הצליח רב חובל מור להנחות את האונייה בביטחון ולהצמידה אל הרציף, באמצעות השלכת  2 העוגנים לים ובעזרת 3 גוררות.
 
רב חובל אפרים מרקוביץ ציין עם סיום האירוע כי "ברצוני להודות לכל אנשי מחלקת ים שלקחו חלק במבצע ובמיוחד לנתב מוריס מור אשר קיבל החלטה מקצועית לא קלה והסכים לקחת על עצמו סיכון, בכדי למנוע סיכון גדול הרבה יותר לאונייה וצוותה. רב החובל מור גילה תושייה רבה ופעל בקור רוח ובמקצועיות למופת".