נמל אשדוד: 25 מנהלי עבודה מעל התקן

סקטור מנהלי עבודה בנמל אשדוד סובל מעודף של 25 מנהלי עבודה מעל התקן. הסקטור סובל מ"אבטלה סמויה" ושכרם של העובדים, הנובע בעיקרו מפרמיות, נפגע. העובדים בסקטור ממורמרים וזועמים על ההנהלה. בהנהלה מאמינים שפרישה מרצון תפתור הבעיה


00:00 ,09.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

סקטור מנהלי עבודה בנמל אשדוד סובל מעודף של 25 מנהלי עבודה מעל התקן. הסקטור סובל מ"אבטלה סמויה" ושכרם של העובדים, הנובע בעיקרו מפרמיות, נפגע. העובדים בסקטור ממורמרים וזועמים על ההנהלה. בהנהלה מאמינים שפרישה מרצון תפתור הבעיה
 
"מערכת היחסים בנמל הידרדרה לשפל. נציגי הוועדים בנמל יתכנסו וישקלו צעדיהם", אמר הבוקר אשר אוחיון, חבר ועד מנהלי עבודה בנמל אשדוד.
 
אוחיון נמנה על קבוצת מנהלי עבודה "חדשים", שהם למעשה עובדי נמל ותיקים שהוסמכו לפני למעלה משנה כמנהלי עבודה. אוחיון נמנה על ועד חדש יחסית בסקטור מנהלי עבודה שבו גם חברים דודו אפריאט (מזכיר הוועד) ואשר נאון. הם נבחרו רק לפני מספר חודשים כחברי ועד, לאחר מאבק מתוקשר מול אמיל חסן (אביו של אלון חסן) שהיה מזכיר הוועד במשך שנים רבות.
 
חברי ועד מנהלי העבודה גילו לאורך החודשים האחרונים סובלנות כלפי הנהלת הנמל, אך במהלך השבוע התגלעו חילוקי דעות קשים בינם לבין שוקי סגיס ואיריס שטרק, והבוקר התבטא אשר אוחיון בצורה חריפה באומרו "איריס ושוקי צריכים ללכת הביתה. ככה אי אפשר לעבוד".
 
לטענת אוחיון, סקטור מנהלי העבודה, שסבל לאורך שנים ממחסור חמור במנהלי עבודה ושתוגבר למעשה על ידי ממלאי מקום, מאויש כיום ב-25 עובדים מעבר התקן, כשהמשמעות, לפי אוחיון, היא שיש למעשה אבטלה סמויה במהלך יום העבודה. העובדים מגיעים בבוקר יום העבודה אך נותרים, בשל ריבוי העובדים בסקטור, מחוסרי מעש. הדבר משפיע, לטענתו, על המוטיבציה של העובדים וזה מתבטא, כמובן, גם בכך ששכרם של העובדים, שנובע בעיקרו מפרמיות, הופחת בצורה חדה כתוצאה מהמצב הנוכחי.
 
אוחיון ציין שהעודף הקיים במנהלי העבודה נובע מכך שמנכ"ל חברת הנמל, שוקי סגיס, אישר וחתם על הסכם מול אמיל חסן, שבועות ספורים לפני שחסן הודח ממזכירות הוועד, ובכך למעשה התווספו עשרות עובדים נוספים לסקטור. "למרות הכל, אנו בעד כיבוד הסכמים", אמר הבוקר אוחיון, והוסיף שהם גם הציגו בפני סגיס אלטרנטיבות, המוסכמות על כלל העובדים בסקטור, בכדי להביא לפתרון המצב. בין האלטרנטיבות שהוצעו: העברת חלק מעובדי הסקטור למדור הדרכה, או לסקטורים אחרים ולהבטיח את שובם לכשיתפנו תקנים בסקטור מנהלי העבודה.
 
"עובד כהן, סמנכ"ל כוח אדם בנמל, מפזר הבטחות, אך כלום לא קורה. כל הצעה עולה לאיריס ושום דבר למעשה לא מאושר", טוען אוחיון.

הנהלת הנמל: תכנית הפרישה מרצון תתן מענה לבעיה

הנהלת נמל אשדוד פרסמה הבוקר תוכנית המגבשת פרישה של כ-200 מעובדי הנמל (ר' ידיעה נפרדת). לטענת הנהלת הנמל, תוכנית הפרישה הרחבה תיתן מענה גם להתחייבות של ועד מנהלי העבודה הקודם, על פרישה מרצון של 16 מנהלי עבודה בנמל. התחייבויות אלה לא קוימו, אולם על בסיסם חתמה ההנהלה על הסכם קיבוצי בתחום מנהלי העבודה והכשירה קורס נוסף של מנהלי עבודה. מצב זה יצר חריגה מהתקן המוקצה לכמות מנהלי העבודה בנמל. "התכנית הרחבה לפרישה שמקדמת הנהלת הנמל בימים אלה, תוביל גם לפתרון של סוגיות מסוג זה", נמסר מהנהלת הנמל.