נמל אילת קלט כמות שיא של רכבים מהמזרח

לראשונה בתולדות נמל אילת, הורה מנהל הנמל, אינג' גדעון גולבר, לפני מספר ימים על סגירת הנמל בפני כניסת מכוניות פרטיות וזאת על מנת להתמודד עם קליטת 12,000 מכוניות המיובאות מן המזרח, נוסף על 10,000 כלי הרכב שכבר נמצאים בנמל


00:00 ,26.10.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל אילת סגר את שעריו על מנת לאפשר יבוא של אלפי כלי רכב מן המזרח הרחוק. לראשונה בתולדות נמל אילת, הורה מנהל הנמל, אינג' גדעון גולבר, לפני מספר ימים על סגירת הנמל בפני כניסת מכוניות פרטיות וזאת על מנת להתמודד עם קליטת 12,000 מכוניות המיובאות מן המזרח, נוסף על 10,000 כלי הרכב שכבר נמצאים בנמל.
 
בימים אלו קלט נמל אילת ושינע כמות שיא של מכוניות המיובאות מן המזרח. בימים האחרונים פקדו את נמל אילת ארבע אוניות גלנוע, אשר הובילו כמות שיא של לא פחות מ- 12,000 מכוניות מדגמים שונים.
 
עקב חוסר מקום באחסנת כל כלי הרכב בנמל ועקב שיקולים בטיחותיים, הורה מנהל הנמל- אינג' גולבר, לסגור את שערי הנמל בפני כלי רכב פרטיים המגיעים לנמל ובכללם מכוניות עובדי הנמל וכן לפתח שטחים נוספים לאחסון כלי הרכב המיובאים.
 
מנהל הנמל ציין שנמל אילת, שסיים את שנת 2004 עם גידול של משמעותי בכמות המטענים ששינע, עתיד בשנת 2005 לשבור שיא זה להגדיל עוד יותר את כמות מטעני התפזורת, המכולות ויבוא המכוניות מן המזרח שישנע. לדבריו, זה יביא באופן ברור לשיפור משמעותי בפעילות הכלכלית של חברת נמל אילת מזה שנים רבות וכבר כיום, לשם השוואה, משנע נמל אילת יותר כלי רכב מאשר שינע בשנת 2004 וכן כמות גבוהה יותר של פוספט ואשלג מאשר בשנת 2004.
 
גולבר הוסיף ואמר כי לנוכח הפעילות הכלכלית והתפעולית הגבוהה הקיימת בנמל, הוא פועל בנחישות להכשרת שטחי אחסנה נוספים ונכון להיום הוכשר שטח "זרחין", הנמצא בסמוך לנמל, לטובת קליטת עוד כ- 650 כלי רכב.