נמל אילת מעניק סיוע לכוחות כיבוי אש

אתמול התקיים תרגיל גדול ומורכב אשר דימה פיצוץ של מכונית תופת וקריסת אגף במלון הרויאל בי'ץ ואירוע חומרים מסוכנים, התרגיל נוהל על ידי כוחות כיבוי אש ומשטרת אילת. בעת אירוע שריפה במימדים גדולים יש צורך באספקת מים קבועה לצורך כיבוי האש,


00:00 ,23.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
אתמול התקיים תרגיל גדול ומורכב אשר דימה פיצוץ של מכונית תופת וקריסת אגף במלון הרויאל בי'ץ ואירוע חומרים מסוכנים, התרגיל נוהל על ידי כוחות כיבוי אש ומשטרת אילת.

בעת אירוע שריפה במימדים גדולים יש צורך באספקת מים קבועה לצורך כיבוי האש, אי לכך נדרש נמל אילת כפועל יוצא מיכולותיו בתחום כיבוי אש ימי, להעניק סיוע ייחודי לתרגיל תוך שהוא פועל למתן אספקת מי ים לאנשי כוחות כיבוי האש בדרך לא שגרתית.

לתרגיל אתמול יצאו, גוררת הנמל ביחד עם סירת נתב וצוות אנשי מח' ים בפיקודו של נתב הנמל – עודד, הגוררת נעה לנקודת העגינה בסמוך למרינה ומתחה ממנה צינור כיבוי אש שהגיע עד רכב הכיבוי בחנה בכניסה למועדון השייט וזאת על מנת לתרגל מילוי מיכלית כיבוי במי ים לשימוש הכבאים, בין היתר תורגלה עבודה עם זרנוק כאשר הגוררת באמצעות משאבותיה, שואבת מי ים ומעבירה אותם ישירות לכבאים.

צורה זו של סיוע, הינה ייחודית ולמעשה נמל אילת הינו היחיד בארץ אשר פועל בצמוד לאנשי כוחות הכיבוי בעת אירוע שריפת מלון באזור המקורב לים.

יש לציין, כי התרגול הוכתר בהצלחה רבה, ובמהלכה התרשמו מנהל נמל אילת וניצב כבאות והצלה – מר שמעון רומח כי, נמל אילת מסוגל לסייע בצורה מקצועית וטובה לאירועים כגון אלו.

את האירוע מטעם הנמל ריכז מר ארמונד דהן, ממונה על הבטיחות בנמל ומנהל אגף בטיחות ברשות הנמלים – מר שמעון ליאור, כמו כן נכח בתרגיל מר משה מזרחי – רמ"ח תפעול ומר גדעון גולבר – מנהל הנמל, אשר בחן לכל אורך התרגיל את שיתוף הפעולה בין הנמל לכוחות הביטחון וההצלה.