נחתם הסכם שיתוף פעולה בין נמל אילת לנמל Keelung בטייוואן

ראשי נמל אילת חתמו על הסכם Sister Ports לשיתוף פעולה מקצועי ונפגשו בנוסף עם שר התחבורה הטיוואני וראשי חברות ספנות. השניים עתידים להיפגש עם ראשי חברת NYK ביפן


00:00 ,01.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

 עו"ד יאיר חזן, יו"ר חברת נמל אילת, ומשה מיץ, מנכ"ל החברה, חתמו ביום שלישי האחרון בטייוואן על הסכם שיתוף פעולה בין נמל Keelung שבטייוואן לנמל אילת. נמל Keelung הינו הנמל השני בגדולו בטייוואן.
 
מטרת ההסכם לבנות בסיס לשיתוף פעולה בכל הקשור לעולם הספנות בדגש על ממשקי רכבת - נמל - עיר, פיתוח כלכלי, שיתוף פעולה מקצועי בתחומים שונים ובשיטות ואמצעים לתפעול נמלים, החלפת מידע בכל הקשור לספנות ונמלים בישראל ובעולם.

הסכם זה הינו היחיד במינו בהיסטוריה של הנמלים בארץ. ההסכם נחתם במעמד שר התחבורה והתקשורת הטיוואני, סגן שר האוצר הטיוואני, סגן השר לענייני חוץ ומנכ"ל משרד החוץ, מנכ"ל משרד התמ"ת הישראלי וכן אישים בכירים בתעשייה הטיוואנית.
 
החתימה על ההסכם מהווה את גולת הכותרת במסעם של ראשי נמל אילת למזרח הרחוק, אשר ביקרו בין השאר בהונג קונג ונפגשו עם נציגי ממשלה בכירים וכן עם ראשי חברות הספנות הטייוואניות וכן עם יצואנים ויבואנים הפועלים בשוק הישראלי. זאת על מנת להביא לשינוי תעבורת המטענים לנמל אילת שכזכור נקלע למשבר עקב ההחלטה העסקית של חברת צים להעתיק את קו המכולות מנמל אילת לנמל ג'יבוטי שבמזרח אפריקה. השניים נפגשו עם נציגים מחברת HPH, MIT, הונג קונג טרמינל, Yang Ming ואוורגרין בין היתר.

השניים צפויים לבקר גם ביפן שם יבקרו בחברת הספנות NYK הפעילה מאוד בתחום שינוע כלי הרכב לנמל אילת. השניים יפגשו עם הנהלת NYK ועם ראשי חטיבת כלי הרכב והמכולות. חברת NYK פוקדת את נמל מזה 17 שנה, כאשר הכוונה לבחון הגדלה של היקפי המטענים המשונעים דרך נמל אילת וכן פעילות נוספת בתחום המכולות, שתבוא במקום חברת צים. השניים צפויים לסיים את ביקורם במזרח ולחזור לארץ בשבוע הבא.