נחתם הסכם עבודה עם עובדי דגון

ההסכם, שנחתם אתמול, בא לאחר תקופה ארוכה של מו"מ ושל שביתות ועיצומים בשל דרישת עובדי ממגורות דגון בחיפה להשוות את תנאי שכרם לאלו של עובדי נמל חיפה, כפי שהוסכם עליהם בעקבות השינוי המבני בנמלים


00:00 ,28.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם, שנחתם אתמול, בא לאחר תקופה ארוכה של מו"מ ושל שביתות ועיצומים בשל דרישת עובדי ממגורות דגון בחיפה להשוות את תנאי שכרם לאלו של עובדי נמל חיפה, כפי שהוסכם עליהם בעקבות השינוי המבני בנמלים.
 
יו"ר ועד עובדי דגון, מר יצחק ורוגלו, מסר כי ההסכם שנחתם אתמול בין דגון והעובדים דומה להסכם שנחתם עם עובדי הנמלים ועל זה למעשה נאבקו העובדים ומעתה, יהיה שכרם צמוד לשכר עובדי נמל חיפה.
 
על פי תנאי ההסכם, לדברי ורוגלו, ההסכם נחתם לתקופה של 5 שנים שבמהלכם יקבל כל עובד תוספת של 21% לשכרו כאשר במיידית יקבל כל עובד 10% והשאר יתחלק ב-5 השנים הקרובות. בתום חמש השנים יקבל כל עובד 50,000 ₪.
 
המו"מ על ההסכם, שנחתם לשביעות רצון העובדים, נוהל מצד העובדים ע"י יו"ר ועד עובדי דגון יצחק ורוגלו, רפי מסט – מחזיק תיק עובדי הנמלים בהסתדרות ויגאל כהן - יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות החדשה.
 
ייתכן וההסכם שנחתם פותר גם את המחלוקת שהיתה בין המפעיל הקיים של ממגורות דגון והמפעיל שזכה במכרז, לגבי קיום תנאי העבודה והסכמי השכר. זאת מאחר והמפעיל הקיים (דגון) סירב במשך תקופה לסכם עם העובדים את נושא הפיצוי בטענה שעל המפעיל החדש (לוגי סחר) לנהל על כך מו"מ עם העובדים. לעומת זאת, המפעיל החדש טען כי במסגרת המכרז בו זכה, מוטל עליו לקיים את כל תנאי העבודה והסכמי השכר הקיימים ועל כן סירב לקחת כל חלק במחלוקת.
 
לדעת ורוגלו, יהיה על מפעיל ממגורות דגון לקבל את תנאי ההסכם.
 
מיקי שרן מנכ"ל ממגורות דגון סרב למסור תגובה או פרטים נוספים על ההסכם שנחתם בטענה תמוהה של "צנעת הפרט".