נדחתה הבקשה לדיון נוסף בבג"ץ בנושא נוהל התור התפעולי

לפני למעלה משבוע הגישה קבוצת יבואנים יצואנים וחברות ספנות בקשה לדיון נוסף בבית המשפט בכדי לדון בנושא התור התפעולי בנמלי ישראל. בסוף השבוע שעבר (ה') דחה בית המשפט העליון בקשה לקיים דיון נוסף בפסק הדין שניתן ב- 9 בספטמבר 2003, בנושא התור התפעולי שנגע "להסדר


00:00 ,03.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
לפני למעלה משבוע הגישה קבוצת יבואנים יצואנים וחברות ספנות בקשה לדיון נוסף בבית המשפט בכדי לדון בנושא התור התפעולי בנמלי ישראל. בסוף השבוע שעבר (ה') דחה בית המשפט העליון בקשה לקיים דיון נוסף בפסק הדין שניתן ב- 9 בספטמבר 2003, בנושא התור התפעולי שנגע "להסדרת הזמן והאופן לכניסת כלי שיט לנמל, שהייתו בו, ויציאתו ממנו".

לפני ימים אחדים הגישה קבוצה של שש חברות ספנות יבואנים ויצואנים, הכוללת את החברות ארגו קוראל מריטיים בע"מ, בלו ארק ספנות בע"מ, דגש סחר חוץ בע"מ, מפעלי ים המלח בע"מ, קמור שרותי ספנות בע"מ, קוראל שרותי ים בע"מ, בקשה לדיון נוסף בנושא התור התפעולי בנמל ישראל. ביום חמישי שעבר קבע בית המשפט העליון כי אין סיבה מיוחדת לקיומו של דיון נוסף ובכך בעצם דחה את הבקשה.

כזכור, בספטמבר השנה דחו שופטי בית המשפט העליון השופטים אליהו מצא, דליה דורנר ואדמונד לוי עתירה שהגישו 12 חברות ספנות, אשר חשו מקופחות מסדרי הקדימות שנקבעו בנוהל התור התפעולי, שלפיו סוגי כלי שיט או סוגי מטענים יזכו לקבל שירות מהיר שלא על-פי סדר ההגעה לנמל.

השופט מישאל חשין קבע בדחיית הבקשה לדיון נוסף : "קריאת פסק הדין נושא הדיון הנוסף תלמדנו כי לא נפסקה בו כל הלכה חדשה, לא כל שכן שלא נפסקה בו הלכה הראוייה כי ידונו בה דיון נוסף".

את העותרים ייצגו עו"ד ד"ר יעקב נאמן ועו"ד דן מרויץ.